test_drive_honda_cr-v_offroadbgHonda CR-V бе представена пред света през 1995 година и обявена от създателите си за една от първите “soft road” машини или автомобил, повече удобен за пътя, но и със скромни възможности извън него. След 6 години идва и CR-V 2, която освен промени в дизайна е и с доста технологични иновации спрямо предшественика си. През 2005 е въведен дизеловият i-CTDi двигател, което спомага за ръст на и без това добрите продажби на модела.

test_drive_honda_cr-v_offroadbg (4)Третото поколение на кросоувъра бе представено през 2007 г. Това е първият модел, който разполага с вертикално отваряне на задната врата – функция, станала възможна чрез поставянето на резервната гума вътре в багажника. Новият модел е по- нисък, по-къс и по-широк и предлага по-добра динамика на пътя. Фейслифтът на модела през 2009 г. въведе и нов i-DTEC дизелов двигател, както и комбинация от дизелов двигател с автоматична трансмисия. Миналата есен видяхме и вече актуалната, 4 генерация на модела, която е претърпяла доста промени и в дизайнерско, и в технологично отношение. Една от големите новости е, че за първи път CR-V ще се предлага с възможност за избор от предно предаване и AWD задвижване. Но както знаете, ние SUV с един задвижващ мост не признаваме в това списание, така че ще се фокусираме върху 4х4 вариантите.

test_drive_honda_cr-v_offroadbg (2)В сравнение с предишното поколение, новият Honda CR-V изглежда по-аеродинамичен (факт – 6,5% по-малък коефициент на съпротивление), с по-дълбоки линии и подчертана предна част. Предната броня е издържана в типичен SUV-стил, като виждаме изменения в цялостния силует на автомобила, както и в предните и задните светлини. Разположението на предното стъкло е изместено с 60 мм напред (в сравнение с общата дължина на автомобила и резултатът е намален размер на двигателния отсек. Идеята на това, заедно с новата форма на предния капак е да се намали площта от предницата, която водачът не може да виде. Този плюс, обаче, донякъде е ликвидиран с решението позицията на шофьорската седалка да се свали малко и да е подобна на тази в лек автомобил. Та нали именно високата позиция на седене е един от най-големите плюсове на „паркетниците”?
test_drive_honda_cr-v_offroadbg (5)При сгънати седалки, капацитетът на багажника нараства със 148 л на 1648, а дължината му е увеличена със 140 мм на 1570 мм, докато височината на борда е намалена с 25 мм за да се улесни превоза на тежки и неудобни товари. Система на безконтактно отключване и дистанционно отваряне на задната врата е друго практично улеснение, като се предлага за определени нива на оборудване. Като цяло интериорът напомня донякъде на този от предходното поколение, но са въведени и някои новости, а също така е намален и шумът. Акцент в интериора е 5-инчовия „интелигентен“ мулти-информационен дисплей (i-MID), който контролира аудиото, телефона и навигацията. Също така, като част от стандартното оборудване, е режимът  ECON на Honda, който помага да се намали разхода на гориво и Eco Assist система, която показва на водачите как стилът им на каране се отразява на икономията на гориво. Като цяло позицията на водача е удобна, но това „сваляне” за което писахме по-горе >>>

продължава на стр. 2