Рали Дакар / Рали Новини

Мегамаратон: 48-часов етап 6 на рали Дакар 2024

Мегамаратон с нова концепция: шестият етап на рали Дакар 2024 бе може би най-тежкия в тазгодишното издание на надпреварата. Иновативната отсечка бе наречена „48 часа“ като въведе специални правила – двудневно пилотиране, със спиране на етапа в 16 часа следобед и продължаване на другия ден. Така, състезателите, според темпото си, имаха възможността да нощуват в някой от осемте бивака, разположени по трасето, в съответствие с това, какво разстояние са изминали през деня.

Естествено, етапът в пустинята Руб Ал Хали бе повече от тежък, с дължина от почти 600 километра. И доведе до сериозни неприятности за много пилоти, включително отпадания и загуба на ценно време в почти всички класове.

Започваме с автомобилите, където имаше няколко сериозни драми в 48-часовия мегамаратон. В първата част на етапа, доскорошният лидер в генералното Язид Ал Раджи катастрофира доста сериозно още в началото на отсечката и се претърколи през таван. В резултат, неговият Toyota Hilux бе сериозно повреден и трябваше да бъде прибран в бивака за ремонт. Саудитецът евентуално може да рестартира след почивния ден на ралито, но с огромно наказание от десетки часове.

Другият голям губещ бе Стефан Петерханзел

Пилотът на Audi държеше добро темпо, но в средата на отсечката спука гума. Това не би било проблем, ако хидравличните повдигащи рамена на болида му не се бяха повредили, което доведе до изтичане на маслото. И в допълълнение, че останаха без серво на волана, двамата с Едуард Буланже не можеха да вдигнат колата за да сменят гума, защото нямаха механичен крик. Резултатът в крайна сметка бе три часа изоставане от най-бързите в отсечката.

Няколко пилота успяха да стигнат до последния бивак, като така си осигуриха доста по-късо трасе за втори ден на етапа – 112 километра. Сред тях бе и Насър ал Атия, който се движеше в челната тройка. Голямата драма за него дойде във втората част на отсечката – някъде към средата на трасето катарецът получи сериозен технически проблем с окачването и това му коства 2 часа и 45 минути изоставане спрямо най-бързия в класа. Така, 5-кратният победител от Дакар вече е 16-и в генералното и може да разчита единствено на влизане в топ 10.

Всички обрати от шестия етап на Дакар 2024 вижте в Авто Офнюз: https://auto.offnews.bg/news/Motosport_7/Totalni-obrati-sled-etap-6-na-rali-Dakar-2024_40211.html

Comments are closed.