АВТО 4x4 / премиери

Dacia Duster #3 е факт

Dacia Duster се появи на бял свят през 2010 година, а през 2017-та дебютира второто поколение на всъдехода. Сега, наред е генерация #3 на популярния румънски всъдеход, който е сериозно променен във всички отношения.

Duster запазва солидния си силует, но със сериозно обновен дизайн. Някои от чертите вече видяхме при концепцията Bigster, представена по-рано. Серийният модел е с изчистен и опростен дизайн, с вертикална предна част, скосени протектори на арките на колелата и голяма задна врата. Приключенския характер се подчертава от предпазните черни панели в долната част на купето и брони, изработени от здрав и устойчив на надраскване материал.

Подобно на екстериора, интериорът съдържа всички важни функционални неща. Голяма част от подобренията са свързани с ергономичността, включително 10,1-инчовия централен екран, позициониран в зрителното поле на водача и под ъгъл 10° спрямо него. Новото управление на автоматичната трансмисия е особено лесно за водача. Плоските повърхности на волана в горната и долната част го правят изключително удобен за управление.

Новият Dacia Duster се предлага с трансмисия 4×4 Terrain Control

която включва 5 настройки за шофиране: Auto (автоматично) което разпределя мощността между предната и задната ос в зависимост от сцеплението на колелата и скоростта; Snow (сняг) който оптимизира траекторията по хлъзгави пътища със специфични настройки за ESC и против поднасяне; Eco (Еко) оптимизиращ разхода на гориво чрез регулиране на климатичната система и работата на автомобила;Mud/Sand (кал/пясък) за променлив терен и OFF-ROAD (ОФРОУД) за върховo представяне при труден терен, много подобна на режима 4×4 Lock на настоящия всъдеход, но с допълнителното предимство на автоматичното и оптимално разпределение на въртящия момент към предните и задните колела според сцеплението и скоростта.

За първи път всъдеходът ще се предлага и с хибриден двигател. Този мотор бе внедрен при Jogger в началото на тази година и предлага системна мощност от 140 к.с. Наличен е и познатият 1,2-литров турбобензинов двигател със 130 конски сили. Той, обаче, вече е във версия „мек хибрид“. Агрегатът използва цикъла на Милър (намалените загуби на помпата оптимизират ефективността), и 48-волтов електромотор.

dacia duster

Отново ще се предлага и двигателят ECO-G 100, който предоставя опция за два типа гориво (бензин и LPG). Когато работи на газ, моторът отделя средно с 10% по-малко CO2 от сравним бензинов двигател, а разходите за гориво са доста по-ниски. Версията може да измине до 1300 км, като двата резервоара съдържат 100 литра – 50 литра бензин и 50 литра LPG (вторият е под пода на багажника, така че не влияе на товарния капацитет).

Подобно на Jogger, Duster също ще може да се възползва от пакет Sleep. Това е практична, подвижна и достъпна кутия 3 в 1, съдържаща двойно легло. То се разгъва за по-малко от 2 минути от 1 човек (1,90 метра дължина и до 1,30 метра ширина). Има и маса тип табла и място за съхранение.

Още подробности за новия модел вижте в Авто Офнюз: https://auto.offnews.bg/news/Novini_1/Tova-e-noviiat-Dacia-Duster_40060.html

Comments are closed.