Интересно

75 милиона ESP системи от Bosch

75 милиона системи ESP Bosch са произведени от началото на серийната продукция през 1995 г. и оттогава сигурността на движението е много по-голяма. Особено при поледица и бързо влизане в завой Електронната стабилизираща програма задържа автомобилите в трасето и предотвратява тежките катастрофи, предизвикани от страничното занасяне. „След предпазния колан, ESP е най-важната система за сигурност в колата и през изминалите години тя е спасила живота на много хора”, обобщава резултатите от редица проучвания на ефективността Герхард Щайгер, председател на бизнес направлението “Контрол на системи за шасита”. Бош разработва защитата от странично занасяне и е първата компания в света, която я пуска в серийно производство през 1995 г. „От 2010 произвеждаме годишно в целия свят повече ESP® системи, отколкото ABS“, казва Щайгер и по този начин потвърждава световната тенденция към по-голяма сигурност в автомобила.

Според ООН ESP е ефективна мярка за предотвратяване на очакваното нарастване броя на убитите при катастрофи през следващите години. Проучванията доказват, че системата за активна сигурност може да предотврати до 80% от катастрофите вследствие на странично занасяне. Все повече страни налагат серийното й вграждане във всички нови автомобили. В Европа това е валидно за всички МПС с одобрение за тип, прието след октомври 2011 г. От ноември 2014 г. търсенето в списъка с екстри ще отпадне. От тази дата всички нови автомобили в ЕС ще бъдат серийно оборудвани с ESP. Сега 72% от новите леки и лекотоварни МПС в ЕС са с вградена ESP . Задължителното й вграждане във всички автомобили до 4,5 тона вече е прието в САЩ. В Австралия, Япония, Корея и Русия съответните разпоредби ще влязат в сила през следващите години. Понастоящем 48 % от всички леки и лекотоварни МПС в света са екипирани с ESP, дори в Китай всеки пети нов лек автомобил слиза от конвейера с ESP.

От старта на серийното производство през 1995 г. Бош разработва стъпка по стъпка системата за активна сигурност и я допълва с нови функции. Ако първият вариант тежи 4,3 кг, основната версия на актуалното 9-то поколение е много по-лека и компактна със своите 1,6 кг. Бош намали и цените, за да позволи вграждането на тази толкова важна система за сигурност и в автомобилите от компактния клас.

Новите системи-асистенти превръщат шофирането в още по-сигурно и комфортно удоволствие. Бош разработва функционални приложения, които поддържат самостоятелно дистанцията до автомобила отпред, вмъкват колата в тесни паркоместа и предупреждават шофьора при критични ситуации. Много от тези функции имат нещо общо: те спират без намесата на водача. ESP подава съответните команди на спирачната система. Автомобили, вече оборудвани със системата, могат лесно да бъдат дооборудвани с нови функции за сигурност и комфорт. Основата е включването към мрежа със сензори, които анализират обкръжението на автомобила. Тези нови “сетива” идентифицират другите участници в движението и анализират разстоянието до тях, както и скоростта и посоката им на движение. Бош предлага широка гама ултразвукови, видео и радарни функции за асистенция на водача, като напр. адаптивния контрол на управлението и системата за аварийно спиране.

Comments are closed.