Новото пето поколение на пикапа Mitsubishi L200, познат на някои пазари и като Triton, бе представено официално в Тайланд, където се произвежда. Един от най-добре продаваните модели на Mitsubishi въобще излиза обновен на пазара едва няколко месеца след премиерата на последното поколение на „архиврага“ Nissan Navara.
Новият Mitsubishi L200 получава „пълна промяна“ 9 години след дебюта на предишния модел. На тайландския пазар моделът вече се предлага, а разпространението на Triton ще продължи поетапно на пазарите в Азия, Океания, Средния Изток, Европа, Африка и Латинска Америка, като общият брой на държавите, в които ще се предлага, ще е около 150.
Обновеният Mitsubishi L200 бе представен преди година на автомобилния салон в Женева, чрез концепцията Mitsubishi GR-HEV. Тогава, японците показаха футуристичен модел с хибридно задвижване, но както винаги се получава, нещата при серийният вариант са малко поулегнали. Така, „истинският” пикап има сходен с прототипа дизайн, но е с нова предница и масивна решетка, доминирана от нови фарове с дневни LED светлини.
Интериорът на Mitsubishi L200 е опростен в базовите нива, но при по-високите версии на оборудване можем да очакваме кожен салон, металикови акценти и някои глезотии в технологично отношение като инофрмационно-развлекателна система със 7-инчов тъчскрийн екран. Воланът на пикапа е нов (и мултифункционален в по-скъпите версии), а контролерът на 4х4 системата е изнесен на нов въртящ се бутон до скоростния лост. От Mitsubishi твърдят, че седалките в новото поколение са по-удобни и с по-големи пропорции.
Mitsubishi L200 / Triton 2015 се предлага във варианти единична кабина, двойна кабина и Club Cab с три различни двигателни опции. Новият 2.4-литров MIVEC3 турбо-дизел със 181 к.с. и 430 Нм застава редом до доказалия се 2.5-литров турбодизел и 2.4-литровия бензинов агрегати, познати от предишното поколение. По-големият дизелов мотор ще се предлага в два варианта на мощността – 128 к.с./240 Нм и 178 к.с./400 Нм, докато бензиновият агрегат постига 128 к.с. и 194 Нм въртяш момент. В зависимост от двигателя, пикапът ще се предлага с 5 или 6-степенна механична скоростна кутия или опционален 5-степенен автоматик.
Новият Mitsubishi L200 ще е в основата на планиран от Fiat пикап, след като двете компании официално обявиха сътрудничеството си в тази насока. И докато японският модел ще се появи в Европа през първата половина на следващата година, версията му за Fiat ще е на пазара през 2016, а пазарите на модела с италианската емблема ще са в Европа и Латинска Америка.