След вълна от тийзъри и загадки днес бе представено второто поколение на всъдехода Volvo XC90. Дълго отлаганата нова генерация на най-популярния и най-важния модел за шведската фирма, под контрола на Geely, определено е огромен скок напред за автомобилния производител, като предлага купища новости във всеки един аспект.
Новият Volvo XC90 определено е с атрактивен, модерен и направо красив дизайн, коренно различен от този на настоящото първо поколение. Линиите на втората генерация са много по-рафинирани и елеганти, с изцяло променени елементи от всяка една страна – предни и задни светлини, брони, линии на врати, таван и т.н. Определено се усещат доста заемки от концептуалният XC Coupe.
Интериорът на новия Volvo XC90, който бе разкрит малко по малко по-рано през лятото, предлага доста минималистична конфигурация с едва няколко бутона, а по-голяма част от копчетата, познати ни досега се изземват от функции на големия тъчскрийн дисплей. Както и досега, кабината ще се предлага с 5 или 7 места, а седалките ще се изработват от премиум кожа. На разположение на пасажерите ще е 4-зонова климатична система и хай-енд аудио система Bowers & Wilkins с 19 говорителя.
Новото поколение Volvo XC90 ще се конструира на новата гъвкава платформа на фирмата Scalable Product Architecture, като напълно в духа на фирмата ще предлага пълен набор от системи за сигурност и асистенция за водача като автоматична спирачка, асистент за пътната лента и засичане на мантинели, детектор за пешеходци и много други.
Що се отнася до двигателната гама, новият Volvo XC90 е определен от производителя като „най-мощният и чист SUV в света“, благодарение на изцяло нова гама Drive-E двигатели, до един 4-цилиндрови. Дизеловата гама предлага два агрегата – D5 битурбо агрегат с 225 к.с и 470 Нм и D4 със 190 кс. и 400 Нм. Комбинираният разход на моторите ще е съответно 6 и 5 л/100 км. Бензиновите опции също са две – T6 турбо и суперчардж агрегат с 320 кс. и 400 Нм и T5 с 254 к.с. и 350 Нм.
Най-интересна ще е плъг-ин хибридната конфигурация на Volvo XC90, наречена Т8, която комбинира двулитров суперчардж бензинов мотор задвижващ предните колела и 60-киловатов електромотор, задвижващ задния мост. Комбинираната мощност на хибридната модификация ще е 400 конски сили, въртящият момент ще е 640 Нм, а пробегът на електричество ще е до 40 км.
Продължава на стр. 2