Днес в Кьолн се състоя премиерата на дългоочаквания нов Ford Focus RS. Горещият хечбек е паметен за историята на малките зли бегачки, като предлага мощност от близо 320 конски сили и задвижване на четирите колела. Не издържахме – последното е основната причина да споменем в сайта си именно този модел, след като „синият овал“ дълги години избягваше 4х4 формулата за леките си коли. Така, новият Ford Focus RS се нарежда до знаменити бегачки като Mitsubishi Lancer Evo и Subaru Impreza, имайки всички шансове подобно на тях да се настани в сърцата на феновете.
Новият знаков Ford Focus RS бе представен от един също така знаков пилот – Кен Блок. Това ни кара с нетърпение да очакваме новите серии на Gymkhana, тъй като подозираме кой ще е главният герой на 4 колела. Бегачката постига внушителните 320 к.с, използвайки 2,3-литровият турбобензинов Ecoboost двигател, използван в последното поколение на легендарния Ford Mustang. Все още няма официални спецификации на двигателя, но от Ford заявиха, че в момента доработват 6-стпенната механична скоростна кутия, за да може да се справи с по-големия въртящ момент на Ford Focus RS, спрямо този на Mustang (сам по себе си внушителните 433 Нм).
И най-важният детайл в новия Ford Focus RS – 4х4 задвижването. То е поверено на системата Ford Performance All-Wheel Drive, използваща два електронно контролирани съединителя, като може да прехвърли до 70% от тягата към задния мост. До 100% от тази мощност пък, може да бъде прехвърлена на някое от задните колела, ако ситуацията го налага.
Ford Focus RS стандартно ще се предлага с 19-инчови лети джанти и гуми Michelin Pilot Super Sport с размер 235/35 R19. Срещу доплащане, клиентите ще могат да ги заменят за Michelin Pilot Sport Cup 2. Друго интересно хрумване е специалната спортна изпускателна система с електронно контролиран клапан в ауспуха, с който се оптимизират нивото на шум и баланса на налягането в системата.
В интериора на новия Ford Focus RS могат да бъдат видени спортни седалки Recaro, информационно-развлекателна система SYNc с 8-инчов дисплей и камера за заден ход, премиум аудио Sony с 10 говорителя и др. Спортен волан, алуминиеви педали, уникален иснтрументален панел с допълнителни уреди, показващи нивото и температурата на маслото, налягането в компресора и други важни данни, са сред останалите интересни предложения за „пилотите“.
Новият Ford Focus RS ще се предлага в няколко специални нюанса на синьо, бяло, черно и сиво, като цветът Liquid Blue на представения в снимките модел, заимстван от Ford GT засега няма да е сред официалните окраски.