На международния автосалон в Париж ще бъде представена официално концепцията Peugeot Quartz. Прототипът ни дава идея за развитието на SUV гамата на французите в близко бъдеще. Моделът предлага оригинален атлетичен вид отвън и уникален дизайн в купето.
Дизайнът на Peugeot Quartz комбинира силуета на SUV с вътрешното пространство на седан. Автомобилът е широк над 2 метра и стъпва на 23-инчови джанти с масивни 305-милиметрови гуми. Всъдеходът е със стилни LED светлини, а профилът на дългия 4,05 метра SUV предлага елегантна комбинация от линии на спортно купе и заемки от болида 2008 DKR. Надвесите са изключително къси, за да гарантират, че възможно най-голяма част от дължината на купето се използва от пътниците в автомобила.
Отзад, стъкленият покрив оформя два спойлера, които допълнително подобряват аеродинамичния дизайн на Peugeot Quartz. Tе са разположени на границата между двата Quartz цвята, с които е покрит концепта: минерално сиво отпред и матово черно отзад. Лъчовете на 23-инчовите алуминиеви джанти са изтънени до минимум, благодарение на здравината на материалите, и са покрити от композитни капаци. В допълнение към стила им, това покритие оптимизира също аеродинамичния поток и охлаждане на спирачките чрез дюзи, за да гарантира по-добра топлинна устойчивост.
Отвътре Peugeot Quartz представя иновативни и ефективни материали, а отварянето на вратите тип „ножица“ подпомага по-лесния достъп в автомобила. Кокпитът е доста футуристичен, а основен акцент в него е концепцията i-Cockpit за удобство на водача. Всеки от четиримата пътници разполага със седалка тип „корито“, оборудвана с 4-точков, прибиращ се предпазен колан, с плаващи седалищни части и облегалки, тапицирани с бежова кожа.
Шофьорската седалка е със сериозна странична опора, а PEUGEOT i-Cockpit оставя всичко в ръцете на водача. Компактният волан с вградени бутони предлага максимална ефективност, като позволява на водача лесно да използва мигачите, да сменя режимите на задвижване и да превключва предавките. Head-up дисплеят предлага голям, конфигуруем екран с централна, 45-градусово поликарбонатна пластина, върху която се показва допълнителна информация, и създава допълнителна дълбочина. Бордното табло е разположено от двете страни на малкия волан и head-up дисплея, и е обърнато към водача, за да гарантира лесен достъп към контролните бутони. При активирането на един от тези контролери, водачът вижда информация на съответното оптично влакно.
Peugeot Quartz е с високодинамичен задвижващ тракт, генериращ обща мощност от 500 к.с. Хибридното plug-in задвижване е съставено от двигател с вътрешно горене и два електромотора. Под предизвикателния изпъкнал преден капак е монтиран 1.6L THP двигател с 270 к.с., разработен от PEUGEOT Sport. Куплиран с 6-степенна автоматична трансмисия, 4-цилиндровият мотор генерира въртящ момент от 300 Нм, а специфичната мощност от близо 170 к.с. на литър работен обем го прави един от най-спортните агрегати в света. Предната ос се задвижва и от мощен 85 kW електромотор с директно предаване. Той зарежда 400-волтовата батерия по време на намаляване на скоростта и асистира на двигателя с вътрешно горене при смяна на предавките. На задната ос е монтиран електромотор с мощност 85 kW, който се използва за задвижване и зареждане на батерията. Специфично ESP се справя с разпределението на спирачното усилие между четирите колела, за да се гарантира едновременно стабилност и оптимизиране на зареждането на батерията.
Задвижващата система на Peugeot Quartz има три режима на задвижване: ZEV може да покрие до 50 км с едно зареждане, използвайки plug-in батерията; в режим Road двигателят с вътрешно горене и предният електромотор работят заедно и максимизират зареждането на батерията по време на намаляване на скоростта; режимът Race събира мощността от двигателя и двата електромотора, за да извлече всичко от шасито и задвижването, оборудвано с диференциал с ограничено приплъзване.
За да се използва пълният потенциал на системата, предната ос на Peugeot Quartz разчита на поръчкови McPherson-и, а отзад – на многораменно окачване, включително бордови електрически мотор. Пневматичното окачване регулира автоматично клирънса между 300 и 350 мм. Тази функция се контролира от оптична система, която разчита пътя, използвайки камери, свързани към навигационната система, за да предугажда промени в повърхността.