Mercedes-Benz G-Code е концептуален кросоувър, дело на новия китайски развоен център на марката, заедно със специалисти от Германия. Машината се доближава много до хечбек с повишена проходимост и според запознати е предвестник на сериен модел, позициониран под Mercedes GLA.
Концептуалният Mercedes-Benz G-Code е с водородно-електрическо задвижване. Без да дават големи подробности около задвижващата система,от Daimler съобщават, че тя ще разполага с високотехнологичен турбомотор, задвижван с водород и електромотор за задвижване на задния мост, т.е. ще има хибридна 4х4 система. Мощността от ДВГ ще се предава към моста посредством трансмисия с два съединителя. Купето на Mercedes-Benz G-Code е покрито с мултиволтаична боя, работеща като соларна клетка, произвеждаща електричество от жарките слънчеви лъчи. Тя има функцията да регенерира електричество и в движение, когато въздушната струя минава покрай нея. Кросоувърът има чудата „power-on-the-move“ система на окачването, която генерира енергия, когато амортисьорите и пружините се разпъват.
Габаритите на Mercedes-Benz G-Code са скромни – дължина 4100 мм (317 мм по-малко от GLA), ширина 1900 мм (с 96 мм повече от GLA) и височина 1500 мм (с 6 см повече от GLA). Всъдеходът е с къси надвеси, LED светлини отпред и отзад и 21-инчови алуминиеви джанти. Концептът разполага с камери за обратно виждане, намиращи се на местата на външните огледала, а цветът на решетката между фаровете (червен, син или лилав) се регулира в зависимост от стила на шофиране.
Интериорът на Mercedes-Benz G-Code е максимално опростен и функционален. Седалките са карбонови, а голям дигитален екран заменя голяма част от контролните уреди. В багажника ще има електрически тротинетки, които се зареждат с електроенергия, когато Mercedes-Benz G-Code е в движение.
Официално, Mercedes-Benz G-Code ще бъде представен по-късно този месец на автоизложението в Лос Анджелис. Дали G-Code ще остане само концепт, както Ener-G-Force, представен преди две години или ще има серийна версия, както твърдят създателите му, предстои да разберем.