Още един Toyota 4Runner кандидатства за вашите харесвания в рубриката ни „Моето оф-роуд возило“. Машината на нашия читател Марин Стоянов е доста добре подготвена за експедиции и екстремни разходки. Ето какво ни разказва гордият собственик:
Винаги съм бил любител на екстремните спортове – скокове с парашут, мотори а сега офроуд! Като малък баща ми винаги ме водеше на разходки в планината, от красотите и откъсването от действителността и проблемите се привързах силно към нея. През 2004г реших да съчетая разходките сред природата и карането на джип в екстремни условия. За целта си взех първото офроуд возило: Опел Фронтера къса база, хвърлих много труд по него, но понеже не е удобен за експедиции със семейство в планините, се принудих да го продам. Сега му се радва колега от форума. Решението ми след продажбата беше задължително джипът да е дълга база. След доста търсене попаднах на точния модел отговарящ на моите критерии! Джипа беше Toyota 4Runner, с дизелов агрегат, модел направен за силите на НАТО.
Още при покупката, си мислех кои ще са първите неща подложени под ъглошлайфа. Първите дни бяха тестове, така нареченият по жаргон от офоудърите: „Естествен тунинг“ – тук видях ход, проходимост, устойчивост!
Понеже „филмът“, вече съм го играл знаех точно от къде да започна, а именно от окачването! Смених оригиналните задни пружини с нови (изработени в завода в с.Крън по мои изчисления), а отпред поставих фланци, служещи като подложка на пружината. Постигнах доста добър резултат – 1 м от земята до началото на калника. Следваше смяна на амортисьорите, новите бяха „Монро адвенчър 4х4“, а за да увелича достатъчно хода им направих дистанционни втулки.
След необходимите тестове, забелязах, че размерът гуми които бях сложил 31х10,5х15 опират в калниците, а джипа в бъдещи експедиции щеше да бъде подложен на доста екстремен офроуд. За това следващата ми стъпка беше да се направи бодилифт. За целта направих 10 подложки, на които основната цел беше повдигане на купето от шасито. Понеже доста твърдения има между колеги, че ще се намали устойчивостта на автомобила, реших да направя различни тестове. Установих, че с правилните амортисьори разликата е едва забележима, но за всеки случай смених оригиналните джанти с такива с отрицателно „ет“. Следваше доста екстремен тест, който за моя радост завърши благополучно с помощта на моите приятели! Джипът все повече се доближаваше до моите изисквания за офроуд машина.
Следваща стъпка беше поставянето на изолация в купето. При подготовката на джип за експедиция се изисква доста голямо внимание на всеки детайл защото в гората няма „Помощ от публиката“ и в даден момент разчиташ единствено на себе си и машината която управляваш! Изолацията запазва температурата в джипа независимо дали е от ниска или висока температура. Изолацията е с дебелина 1 0мм, приемаща формата на основата на която се полага. Поставянето й ми отне 2 дена с подготовката.
Същевременно забелязах един недостатък, появил се от направата на лифта! ТозиToyota 4Runner е с независимо окачване и лифтът при него е строго ограничен, ъгълът на каретата беше много малък и се наложи сваляне на предният диф с подложки. След поставянето им, ъгълаът на полуоските си беше точно в оригинален вид. Залепих и карбоново фолио против заслепяване на предният капак, ефектът беше повече от задоволителен. >>>