test_drive_ford_ranger_offroadbgНовото поколение Ford Ranger бе представено в края на 2010 година, в Европа се появи през зимата на 2011 година, а в България дойде година след това. Досега, пикапът бе дериват на Mazda BT-50, но сега нещата са обърнати. Последното поколение товарен кон на „синия овал” е разработка на Ford Австралия, а вече Mazda черпи двигатели и трансмисии от него.

От Ford са проектирали пикапа наново, като дизайнът е много обновен и изглежда по-лачен и заоблен. Изцяло нови са и задвижващите агрегати, като 2,5-литровият от предходното поколение е заменен от 2,2-литров, а върховата гама предлага 3,2-литров дизел. Промените засягат също скоростните кутии, 4х4 задвижването и още много неща, но нека караме поред.

test_drive_ford_ranger_offroadbg (5)Инженерите определено са се постарали с новото поколение на работягата, обръщайки внимание на страшно много неща. Пикапът с дължина 5359 мм, ширина 1850 мм и височина 1815 мм вече не изглежда толкова „камионджийски”, а по-скоро като SUV, на който са забравили да му сложат задната част на купето, и вече разликата със събрата от Mazda е строго осезаема. Променения дизайн на предницата прави новия Ranger по-аеродинамичен, което пък се отразяван а подобрения в разхода. Изцяло нови са рамата, окачването отпред и отзад, както и кормилната система.

Карго отсекът на Ford Ranger е дълъг 1549 мм, широк 1560 мм и висок 511 мм. Обемът на отделението е 1,21 куб. м, а разстоянието между арките на задните калници в каргото е 1139 мм, което е една идея повече, спрямо преди. Полезният товар е до 1340 кг, а тегленето е до 2350 кг. Багажникът на новия Ranger може да носи стандартно евро пале, като в легена има и различни хитри системи за укрепване на товара.

test_drive_ford_ranger_offroadbg (3)В кабината, вече е доста по-комфортно и материалите са по-качествени, или поне имат вид на такива, спрямо предходния модел. Явно целта е да се атакува най-върлия конкурент в момента – Volkswagen Amarok, който първи въведе „вътрешното обзавеждане” като на лек автомобил. Като на лек автомобил е и оборудването като системи – от аудио с блутут и USB връзка, до ABS с EBD, серийно ESP и много други. Въпреки това, няма да се почуствате натясно като в лека кола – пространството, особено отпред, си е все така доволно голямо. Задните седалки също могат да се похвалят с по-голям комфорт от преди.