Subaru XV, познат отвъд Океана под името Crosstrek, е компактен кросоувър, далеч от понятието офроудър. Второто му поколение е на пазара от 2018 година, като се предлага с двулитров боксер с хибридна система, постигащ 150 к.с. Казано накратко – перфектна семейна или „градска плюс“ кола, с която да речем може да идеш за риба, на ски или до вилата. Но не и на състезание, разбира се…
Е, като споменахме състезания, през 2019 година, американското подразделение на Subaru, заедно със специалистите от Crawford Performance, представиха Crosstrek Desert Racer. Бруталното бъги, подготвено за надпревари като Baja 1000, нямаше нищо общо с кросувъра Subaru XV, освен боксеровия 2,5-литров мотор на японците, напомпан по повода до 300 „коня“. И разбира се легендарната синя окраска, напомняща за славата във WRC.
Desert Racer определено вдъхнови много тунинг компании и ентусиасти. Проблемът е, че почти всичките му части няма как да бъдат бъдат открити в един конвенционален Crosstrek / XV. Но вече има начин да се доближите поне малко до визията на пустинната тупалка, поне откъм визия и други дреболии.
Именно Crawford Performance предлагат специален лифт кит за Subaru XV, който вдига автомобила с 2 инча отпред и 1,5 отзад. Комплектът включва алуминиеви подложки отпред и отзад, удължители на амортисьорите и такива на стабилизиращите щанги, които запазват оригиналната им позиция. Хубавото е, че лифт китът по никакъв начин не пречи на работата на ABS сензорите, както и на други системи.
Така, ако имате късмета да живеете в САЩ, срещу 550 долара, плюс още някой лев за булбар, задна бароня, допълнителни светлини и по-големи гуми, вашият „паркетен“ Subaru XV добива визия на доста корав пустинен боец.