След известно отсъствие от пазара, Mazda BT-50 се завръща с изцяло новото си поколение. Пикапът на японския производител е доста променен спрямо преди, като освен новия дизайн на третата генерация има още генерални промени.
Основната новост в Mazda BT-50 е, че вече не дели една база с Ford Ranger. За новото поколение, машината разчита на Isuzu D-Max, от чиято последна версия е заимствала почти всичко: рама, платформа, технологии, двигатели.
Заради новия „донор“, пикапът на Мазда взима и двигателите на Исузу. Представената за момента версия за Австралийския пазар, ще разчита на трилитров турбодизел, с максимална мощност 190 конски сили, постигана при 3600 об/мин и пиков въртящ момент от 450 Нм в диапазона 1600 – 2600 об/мин. Товароносимостта на модела е 1065 кг, а възможността за теглене – до 3,5 тона.
Двигателят е куплиран с 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия, която предава тягата към задните или четирите колела. Дали Mazda BT-50 ще се предлага и с по-компактния 1,9-литров агрегат на Isuzu, ще стане ясно ако в стратегията на марката влиза завръщане на пазари като европейския
Също от D-Max е заимствана информационно-развлекателната система с 9-инчов екран, както и климатичната техника. Като цяло салонът силно напомня за този на Isuzu. Външният вид, обаче, е доста по-различен, което е особено видно в предната част. Отпред новият пикап силно напомня за кросоувъра Mazda CX-9 с характерния за компанията дизайнерски език Kodo.
Новият пикап Mazda BT-50 ще се появи първоначално на пазар в Австралия, до края на годината. Логично, моделът ще се произвежда в завода на Isuzu в Тайланд, успоредно със събрата си D-Max.