На автомобилният салон в Лос Анджелис бе представен масивен фейслифт на всъдехода Ford Explorer. Знаковият модел на „синия овал“ тази есен празнува четвърт век, а съвсем скоро чукна 7 милиона реализирани машини.
Фейслифтът на Ford Explorer е с нова предна броня, ревизирана решетка и рестилизирани светлини отпред. В задната част промените не са толкова значими, но се виждат променени стоп светлини и оптимизиран спойлер. Интериорът вече ще се предлага с централна конзола с „истински“ бутони“, тъй като мнозина клиенти се оплакваха от досегашните сензититвни контролери.
Ford Explorer 2016 ще се предлага и ново върхово ниво на оборудване Platinum. В него ще има LED дневни светлини, сребристи степенки, двоен панорамен покрив и 20-инчови двутонални джанти. Луксозната модификация ще се предлага с нови кожени седалки и волан, дървени и алуминиеви акценти, дигитален инструментален панел и нова аудиосистема Sony.
Доста значими са промените под капака на фейслифтнатия Ford Explorer, където двулитровият EcoBoost е заменен с новия 2,3-литров мотор, дебютирал при новия Mustang. От Ford обещават агрегатът да ппостига поне 270 к.с. и 406 Нм. Макар и по-мощен, новият двигател няма да повлияе на разхода на всъдехода.
Ford Explorer 2016 ще е на пазара през лятото, а цените все още не са обявени.
Както вече споменахме, моделът реализира 7 000 000 продажби в САЩ от лансирането си през 1990 г. С тези цифри, Ford Explorer се превръща в любимия SUV на Америка. Успешният модел е представен по време в което, местният пазар е обсебен от миниваните. Именно комбинацията на 4х4 машина с всички плюсове на семейния ван като функционалност и простор, превръщат всъдехода в бестселър моментално. Така, от първото поколение (до 1994) са продадени над 1 млн. броя, с второто (1995-2001) продажбите надхвърлят 4 милиона, при третото (2002 – 2005) достигат 6 млн, с четвъртото (2006 – 2010) – 6,4 милиона, а с актуалното пето поколение чукнаха 7 млн. продадени екземпляра.