Peugeot 3008 HYbrid4 е първенец в много отношения – първият сериен дизелов хибрид в света, първият компактен кросоувър хибрид, първия сериен модел на французите с Hybrid4… Комбинацията от технологично 4х4 задвижване и обещания от производителя разход от 3,8 л/100 км ни зарадва доста и нямахме търпение да се запознаем с модела.
На пръв поглед, разлика с “конвенционалния” 3008 няма. Най-видната разлика е в надписите на хибрида. При по-внимателно вглеждане се забелязват новите фарове със светодиодна лента и новата емблема на Peugeot, която се слага за първи път именно в този модел. Композицията на бронята, решетката и маската успява да докара и оф-роуд излъчване на автомобила. В задната част се открояват заоблените калници и двуцветния спойлер.
Тъй като 3008 Hybrid4 е най-скъпата версия на модела, напълно нормално е интериорът да изобилства от глезотии и да предлага доста сериозен комфорт. Използваните материали са доста качествени, уредите, дисплея и централната конзола са разположени доста ергономчино, като дизайнът им е като на кола от бъдещето, но същевременно познат. Това, че управлявате хай-тек автомобил е подчертано от скоростния лост, дисплея, показващ режима на движение и показващия се по желание head up дисплей. В основните уреди, за разлика от обикновения 3008, няма оборотомер, а се отчита информация за текущото състояние на батериите с три индикации – Сharge (когато се зареждат от инерцията и спирачките, т.анр. рекуперация), Eco (оптимален режим на работа) и Power (какъв процент от електроенергията се използва). Тези показатели може да се видят и на 7-инчовия дисплей, който освен това може да показва навигация и т.н.
Кросоувърът предлага комфортно возене и на петима възрастни, а за да е още по-голям кефът ви, имате на разположение панорамен покрив и множество отделения за вещи.
Багажникът е с обем 420 л, като батериите на хибридната система са на нивото на задния мост, за да не отнемат от товарното пространство. Задният капак е с две нива на отваряне, за да е по-удобно вкарването на по-обемни или малки предмети.
За задвижването на 3008 Hybrid4 се грижи двулитров турбодизел с мощност 163 к.с., който задвижва предните колела. Задният мост се задвижва от електромотор с 37 к.с. и така сумарната мощност става точно 200 “кончета”. Отпред, дизеловият двигател осигурява въртящ момент от 300 Nm, а отзад електрическият допълва още 200 Nm. Общият максимален въртящ момент при ниска скорост е 450 Nm. Двигателят е стикован с 6-степенна пилотирана трансмисия, която може да бъде управлявана както от лоста, така и от перца зад волана.