Изборът на един от 4-те режима на управление става от селектор до скоростния лост.
При „Auto” електрониката управлява цялата система, по-специално преминаването от дизеловия към електродвигателя и обратно. Този режим позволява компютърът сам да избере дали колата ще се движи с ДВГ, на електромотор ил ив комбинация от двата агрегата. В града е възможно през 2/3 от времето дизеловият двигател да бъде изключен, благодарение на старт-стоп функцията.
ZEV e изцяло електрически режим, при който ДВГ се намесва едва във фазите на ускоряване. Това налага високоволтовите акумулаторни батерии да бъдат заредени поне на 50%. Възможно е да се кара в изцяло електрически режим до около 70км/ч и до 4 км. Тези граници могат да варират в зависимост от релефа на пътя и стила на управление. Kогато нивото на заряда в батерията стане недостатъчно за изцяло електрическия режим, дизеловият двигател стартира и автомобилът преминава в автоматичен режим.
Режимът „Sport” осигурява по-бързо превключване на предавките и по-високи обороти на двигателя, отколкото в нормален режим. Общата мощност на двата двигателя поражда по-голяма динамика (ефекта „Boost”), която четирите движещи колела разпределят оптимално.
4WD режимът осигурява съвместна работа на двата двигателя – задните колела се задвижват от електрическия, а предните от дизеловия. Разпределението на въртящия момент може да достигне до 40% на задния мост при много ниска скорост и се променя в зависимост от сцеплението с пътя и скоростта. Компютрите регулират задвижването на задните колела, така че да се избегне голяма консумация на енергия. По отношение на поведението на пътя и извън него, 3008 HYbrid4 има потенциал в този режим. Можете да се изкачите по хлъзгав или кален наклон, както с конвенционален 4х4 SUV. Дори при липса на заряд в батериите, функцията 4х4 винаги е на разположение, благодарение на 8kW мощност, която може да бъде осигурена постоянно от стартер-алтернатора при необходимост. Управлявана електронно („By wire”), без механична връзка между предната и задната част, 4х4 системата има големи предимства спрямо „класическата“ интегрална трансмисия (с диференциал). Така например, няма архитектурно изискване за обема или дизайна на купето и по този начин, 3008 HYbrid4 запазва своя багажник.
Пътното поведение на 3008 е доста добро, окачването (отпред псевдо макферсон, отзад многолинково) обира добре вибрациите. Що се отнася до експериментите извън пътя, кросоувърът показа задоволителни за тази категория способности. Сега, можете да идете за риба и да сте супер тихи в ZEV режим, за да не я изплашите :).
Технологията Hybrid4 е съвместна разработка на PSA и Bosch. Bosch се грижат създаване на електродвигателя, електронния модул, високоволтовия алтернатор и др. Батериите Ni-MH са разработени от Sanyo.