Хибридната системата работи по т. нар паралелен принцип, където двата агрегата могат да работят заедно или поотделно. Преминаването от ДВГ към електрическия се извършва автоматично чрез второ поколение на системата STOP&START, стартер-алтернатор, който спира и стартира отново ДВГ всеки път, когато условията го налагат. Електрическият двигател поема щафетата във фазите потегляне, движение с ниска скорост или закъснение (възстановяване на енергия). Електромоторът се използва и за по-комфортно управление. Първо, той позволява да се избегне прекъсването на въртящия момент при смяна на скоростите. Освен това, при всяко потегляне, електрическото задно предаване се намесва, независимо от режима, за да улесни „отлепянето“ на колата.
Разполагането на „електрическите компоненти“ в задната част на от една страна позволява по-добро разпределение на масите и запазване на възможността за монтиране на двигател с по-голям обем. От друга страна, тази архитектура е осъществена благодарение на прост и компактен заден модул, включващ електродвигателя, периферните му устройства, както и задния мост и окачването. Електродвигателят е тип синхронен с постоянни магнити. Сработването му с ДВГ се осъществява от PTMU (Power Train Management Unit). Последното е електронна система за автоматичен контрол на действието на двата двигателя с цел намаляване на разхода на гориво. Модулът играе роля на конвертор и инвертор. Инверторът действа върху въртящия момент на електродвигателя като регулира електричеството, идващо от комплекта високоволтови батерии. Те функционират в диапазон от 150 до 270V. Конверторът осигурява преобразуване на електричеството 200 V от батериите в 12 V за захранване на устройствата в автомобила.
Батериите се намират под прага на багажника, близо до електродвигателя. Те допълват основния акумулатор 12 V в двигателния отсек отпред, който изпълнява стандартните си функции. Системата за възстановяване на енергията (електродвигателят работи като генератор) позволява, във фазите на закъснение, трансформиране на кинетичната енергия в електрическа за зареждане на батериите. Възстановяването дава възможност да се използва „безплатна“ енергия и да се намали разходът на гориво.
За сигурността на водача и пасажерите се грижат редица системи като ESP, ASR, асистент за спиране и такъв за потегляне по наклон. Предните вентилирани спирачни дискове запазват размерите си (302х26 мм), а задните са станали по-големи (290х38 мм). Високоволтовите батерии са затворени в специална кутия и са поставени малко преди задния мост, под багажника, в една от най-защитените при удар зони.
В заключение, можем да кажем, че 3008 Hybrid4 е кросовър, който ни показва как ще изглеждат повечето, ако не и всички 4х4 автомобили в близко бъдеще. Вярваме, че този тип задвижване ще претърпи развитие и ще може да осигури още по-голям пробег на електричество, както и напълно електрически режим 4WD, който да може да ви послужи 100% в различни екстремни ситуации на пътя и извън него. Цената на хибридния кросоувър започва от 69 205 лв.