В последните дни на настоящата година стартира международния рали-рейд маратон Africa Eco Race 2014. Надпреварата, наричана от някои „истинският Дакар”, ще предложи на участниците 11 състезателни етапа, с обща дължина над 5000 километра, по прашните пътища и дюните на Мароко, Мавритания и Сенегал, с класически финал на Розовото езеро край Дакар.
Официалният старт на Africa Eco Race 2014, в духа на класическото рали Париж – Дакар, ще бъде даден на 29 септември в Сен Сиприан, Франция. След трансфер до Мароко, на 31 декември ще започне първият специален етап на надпреварата от Надор.На 5 януари в Дакла, Западна Сахара ще бъде почивния ден на ралито, след което керванът ще се отправи към Мавритания и Сенегал за финал на 11 януари 2014.
Макар най-големите рали-рейд звезди да залагат на южноамериканския Дакар, в стартовия списък на Africa Eco Race 2014 също откриваме интересни имена. Определено, най-знаково е участието на Жан-Луи Шлесер, но този път по-интересен е новият му навигатор. Става въпрос за специалиста по бъгита Тиери Манялди, който за първи път в дългата си кариера сяда на дясната седалка.
И докато Дакар е доминиран донякъде от американски състезатели, то в Africa Eco Race 2014 откриваме доста европейци, немалка част от които от Източна Европа. Срещу Шлесер ще се състезават опитни пилоти като унгарецът Жалай Балаж (Opel Mokka Proto) и чехът Мирослав Заплетал (Hummer H3 Evo). Стефан Енрар (Volkswagen Tarek) и Джаки Луманс (Toyota Hilux Overdrive) за пореден път ще заложат на Сахара, вместо Атакама.
При камионите, битката за титлата в Africa Eco Race 2014 най-вероятно ще е между Томас Томечек (Tatra) и чаровната Елизабет Якинто (MAN). Техните планове, както винаги, ще се опита да разбие унгарецът Миклос Ковач (Scania).
При мотоциклетите, за основен фаворит е сочен Мартен Фонтен (KTM), който ще брани миналогодишната си титла от Микаел Пизано (Honda), Нобер Дюбоа (KTM) и Уили Жобар, който ще е зад кормилото на атрактивен хибриден мотоциклет Zongshen.