Fiat Chrysled Automobiles официално обяви новият 5-годишен план за развитието на Jeep. Няколко са новостите около производителя на високопроходими модели, като се очаква да са една от друга по-интересни.
Първата крачка към развитие вече бе направена с компактния Jeep Renegade. Не особено популярните в Европа и България Compass и Patriot ще останат в производство до 2016 година, когато ще бъдат заменени от изцяло нов модел, с работно име C-SUV. За него знаем само, че ще е нещо средно между Renegade и Cherokee.
И като заговорихме за Jeep Cherokee, той ще получи междинен фейслифт през 2016, за да отпразнува 75-годишнината на компанията. Година по-късно автопроизводителят ще представи фейслифт на Renegade и изцяло нов Wrangler. Grand Cherokee ще получи втори фейслифт в края на 2015 г. и ще бъде заменен с нова версия през 2017 г. Евентуално ще бъде подкрепен от пълноразмерния Grand Wagoneer през 2018 г.
Освен добавянето на нови и фейслифт модели, Jeep планира да увеличи производството си до 1.9 млн. бройки до 2018 г. За да се подобрят продажбите, команията ще отвори около 1300 нови представителства, позиционирани основно в Азия.
Много е интересно бъдещето на иконата Jeep Wrangler. Изпълнителният директор на Chrysler Automobiles Серджио Маркионе загатна, че следващото поколение на офроудъра ще разполага с алуминиево купе. „Трябва да олекотим“ и „знаем, че трябва да подобрим архитектурата“, са двете най-важни фрази на боса на FCA, когато говори за следващото поколение Wrangler. Кактъо писахме, то се очаква в средата на 2017 г.
Използването на алуминий ще намали доста от общата маса, а в допълнение резервната гума вече ще е „патерица“. Тегло ще добави електромоторът (опция), който ще задвижва падащото челно стъкло. За разлика от Jeep Wrangler, за момента Маркионе отрече възможността за алуминиеви RAM модели, независимо че конкурентният Ford F-150 изпозлва лекия метал и може да бъде последван от следващите поколения Explorer и Expedition.