В края на миналата година получихме информация за новият проект Ariel Nomad на Ariel Motor Company, който обещава да е нещо повече от Atom за гората. Сега, британците разпространиха детайлна информация и снимки на оф-роудъра.
Ariel Nomad е базиран на емблематичния Atom, но е проектиран за оф-роуд. Това означава повече клирънс, по-голям ход на окачването, по-големи гуми и защити под купето. Компанията тества прототипи с 15-инчови лети джанти, обути с 235/70 „рошави“ гуми, но в списъка с опции ще има различни комбинации от размери и модели гуми и джанти. Ariel Nomad разполага и с допълнителна тръбна защита при евентуално преобръщане.
След като теглим чертата, с всичките си добавки Ariel Nomad тежи едва 670 кг. Тази маса се задвижва от 4-цилиндров 2.4-литров Honda агрегат, развиващ 235 к.с. при 7200 об/мин и 300 Nm при 4300 об/мин. Мощността се предава към задните колела посредством 6-степенна механична трансмисия и механичен блокаж на диференциала. С тези технически данни Ariel Nomad ускорява до 100 км/ч от място за 3.5 секунди и развива малко над 200 км/ч.
Бъгито ще разчита на окачване, комбиниращо амортисьори и демпфери Bilstein, с пружини Eibach. Спирачните дискове са с диаметър 240 мм, като отпред са вентилирани. Купето ще е изградено изцяло от специален усилен полиетилен, а Ariel Nomad ще включва всички необходими аксесоари за хомологация – стандартни и допълнителни светлини, калобрани, инструментално табло с индикация за скорост, ниво на маслото, температура на двигателя и т.н. Дължината на болида е 3215 мм, ширината 1850 мм, височината 1425 мм, а колесната база – 2348 мм.
От Ariel обявиха, че Nomad ще излезе на пазара в началото на лятото, а цената му ще започва от 27500 паунда с ДДС, а срещу доплащане оборудването ще става по-богато и модернизирано.