Опитите да се покори рали Дакар с Beetle датират още от зората на пустинния маратон, но никога не са били успешни. От друга страна в Мексико, особено по време на легендарната Baja 1000, возила базирани на легендарната „Костенурка“ са особено популярни.
Бъгито на Стефан Енрар – DunBee, е малко по-различно. Белгиецът е един от ветераните в надпреварата, като записа силни участия с бившето заводско бъги на Volkswagen – Tarek, откъдето идва и страстта му към тези машини. И настоящият му проект е доста сериозен в техническо отношение.
Енрар започна разработката на състезателния Beetle преди няколко години и записа няколко участия с него в Africa Eco Race. Сега, белгиецът се завръща в истинския „Дакар“, готов да покорява терените в Аржентина, Чили и Боливия, превръщайки се в поредния претендент от все по-популярния клас на пустинните бъгита. Неговият прототип DunBee (от Dunes и Beetle) е доста добре издържан в техническо отношение и пилотът му има силни амбици за рали Дакар 2015.
„Участвах с DunBee в Africa Eco Race, тъй като машината не бе подготвена за трасетата в Южна Америка. Поработих доста, промених доста неща, а и виждам, че сега и рали Дакар ще е в по-различен формат, доближаващ се до африканските му издания. Вярвам, че състезателният Beetle е издръжлив и бърз и ще се представим добре в най-тежката надпревара в света. Първата стъпка е да завърша, защото това може да е готина малка и бърза кола, но има още поне 50 подобни машини, които ще са сериозна конкуренция. От друга страна, мисля, че всеки би се чуствал горд да кара такава машина. Тя просто те кара да се метнеш зад волана и да дадеш газ“.
Стефан Енрар има три класирания в топ 10 на рали Дакар. Това ни кара да мислим, че неговият състезателен Beetle има потенциала да го отведе още един път до челната десетка на надпреварата.