BMW разширява гамата на BMW Серия 6 с допълнителен вариант на купето и кабриолета. През пролетта на 2012 година стартират продажбите на BMW 640d xDrive Купе и Кабриолет. Интелигентната система за двойно задвижване вече е съчетана с редовия шестцилиндров дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo.
Новото BMW 640d xDrive Купе ускорява от 0 до 100 км/ч за само 5,2 сек. Благодарение на технологията BMW TwinPower Turbo дизеловият агрегат с мощност 313 к.с. се отличава с изключително висок коефициент на полезно действие, който в комбинация със серийната 8-степенна спортна автоматична трансмисия осигурява ниски разход на гориво и нива на вредните емисии. Мощността на двигателя се разпределя прецизно и променливо между предните и задните колела от системата BMW xDrive. Свързаното със системата за контрол на стабилността DSC (Dynamic Stability Control) управление на двойното задвижване гарантира идеално сцепление, максимална сигурност, най-добра управляемост и оптимално разгръщане на мощността при всякакви метеорологични условия и състояния на пътната настилка.
Средният разход на гориво на BMW 640d xDrive Купе е между 5,7 и 5,8 л/ 100 км (измерени в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми). Съответните стойности на СО2 са 149 до 153 г/ км. Най-новото поколение на дизеловия агрегат е с работен обем 3 литра, оптимизирано тегло на изцяло алуминиевия цилиндров блок, както и още по-модерна технология BMW TwinPower Turbo. Този пакет от технологии включва директно впръскване Common-Rail, чиито пиезо-инжектори работят при максимално налягане от 2000 бара.
Новата модификация на каскадното свръхпълнене реагира по-прецизно на изискванията на конкретната ситуация на пътя. При ниски обороти първо се активира малкият турбокомпресор, който поради по-ниската си инертност реагира особено спонтанно. Сгъстеният от него въздух се подава директно в горивните камери по байпас-тръбопровод. Тъй като въздухът вече не преминава през големият турбокомпресор, се постига ефективно повишаване на налягането на свръхпълненето. Електронното управление на байпасният блок активира големия турбокомпресор едва при възникване на нужда от висока мощност. Ориентираните към съответните нужди реакции на системата за свръхпълнене се оптимизират и от променливата геометрия на по-малкия от двата турбокомпресора. Това гарантира особено спонтанни реакции при всяко движение на педала на газта. Двигателят разгръща максималния си въртящ момент още между 1500 и 2500 об/мин.