Чудовищният пикап Brabus 800 Adventure XLP трябваше да блесне пред публика на автомобилния салон в Женева тази пролет. Събитието, обаче, подобно на много други, бе отменено заради пандемията от коронавирус.
Описваният от компанията като „суперкола, невиждана в подобна форма” пикап е наличен за поръчки. Базиран на актуалния Mercedes G 63 AMG, Adventure XLP е „разпънат” с добавянето на товарен „леген” отзад, за да заприлича малко на култовия AMG G63 6х6 от миналото. Само че е 4х4 (както би казал колорит като Божинов). За да има място за товарния отсек, колесната база на всъдехода е увеличена с 50 сантиметра.
Така, Brabus 800 Adventure XLP е дълъг 5,31 метра (спрямо 4,7 за конвенционалния „Г” без гумата на задния капак). Самият леген е от стомана, а страните му са от карбон, с цел намаляване на теглото. Купето е с пакета Widestar на компанията, която прави цялата машина по-широка. Налице са нов капак на мотора, специална стоманена броня с вградена лебедка, както и експедиционен багажник, пред който са монтирани допълнителни LED светлини.
От Brabus заявяват, че новата им машина е готова за сериозен офроуд.
За целта, тя е качена на редукторни мостове, а окачването е специална разработка. Резултатът е клирънс от цели 49 сантиметра, който, в комбинация със специално настроената 4х4 система с пълен набор блокировки, оставя малко места които да не могат да бъдат достигнати.
Е, такива места все пак има и там където Brabus 800 Adventure XLP не може да иде, това може да стори опционалният дрон Wingcopter, който се намира в специален модул в багажника. Летящата машина може да прелети до 120 километра, с максимална скорост до 240 км/ч, като може да пренася оборудване и провизии на недостъпни места.
Връщайки се на пикапа, той се задвижва от характерния за компанията 4-литров V8 на Mercedes, който в случая постига максимална мощност от 800 к.с. и пиков въртящ момент от 1000 Нм. С него, всъдеходът ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 4,8 секунди, но максималната скорост е електронно ограничена на 210 км/ч заради по-високия център на тежестта и 22-инчовите гуми за всякакви терени.
И тъй като все пак говорим за Brabus, в този модел става въпрос за ненадминат лукс и комфорт, а не само за офроуд способности. Извън изобилието от карбон по купето, в салона откриваме фина кожа, алкантара, алуминий, отново карбон и най-качествени материали и детайли. Както и при други модели на тунерите, клиентите могат да изберат какъвто цвят си искат за седалките и покритията, стига да са готов ида си платят за това. И като говорим за плащане, базовата цена на Brabus 800 Adventure XLP е 575 630 евро. А експонатът от снимките е цели 666 386 евро.