Сред многобройните участници в международното оф-роуд състезание Balkan Breslau Rallye 2013 за втори път на старта ще застане автомобил Dacia Duster. Румънският всъдеход ще се изправи срещу тежките трасета в България, с дължина над 1300 километра в продължение на една седмица. Зад волана на машината ще е смесеният френско-румънски екипаж Ален Дюбо – Михай Пецу, които поотделно се състезаваха на Breslau Balkan 2012. Техният автомобил взе участие и в юбилейното 20-о издание на рали Breslau в Полша през лятото.
Състезателният Dacia Duster отново ще участва в клас „екстремен” на Balkan Breslau Rallye 2013. В тази категория трасетата са изключително тежки и използването на лебедка и други помощни средства е приоритет пред високата скорост по черните пътища. Трасето в България е сериозно с преминаване през много реки, пясъци и блата, а автомобилът е почти изцяло със серийни компоненти.
Състезателният Duster е с напълно стандартен дизелов двигател 1,5 dCi със 110 к.с. Скоростната кутия също е абсолютно серийната TL4. Задвижването е 4х4, модифицирано чрез замяната на стандартната система със спортен диференциал SADEV с ограничено приплъзване. Сред останалите промени по автомобила са повдигащ механизъм за седалката на ко-пилота, както и ролбари за защита на екипажа. Отстранени са задните седалки и някои покрития във вътрешността. Добавено е и Terratrip устройство, което да измерва разстоянието с по-голяма точност.
Самото окачване не е променяно, модифицирани са само точките за закрепяне. По този начин автомобилът е с около 7-10 см по-висок в предната си част и с около 3-5см в задната си част. Има и направена по поръчка 8мм алуминиева предпазна скара за защита. Отстранени са системите ABS и ESP. Използвани са специални гуми за офроуд състезания, променена е изпускателната система. За най-тежките етапи Dacia Duster ще разчита на мощна лебедка и шнорхел, който поема въздух от по-висока точка.