Dodge Durango SRT Hellcat вече официално е най-мощният серийно произвеждан всъдеход в света. Това стана факт, след като американската компания представи фейслифта на модела си, при който се предлага и версия с 6,2-литровия V8 агрегат Hellcat, използван и при някои други модели на концерна Fiat Chrysler.
Във версията Durango Hellcat, легендарният „осмак“ предлага чудовищните 820 конски сили мощност, допълнени от 875 Нм въртящ момент. Така, моделът на Dodge отнема титлата „най-мощен сериен SUV на света“ от роднината Jeep Grand Cherokee Trackhawk, снабден със същия агрегат. Е, разликата е символичните три „кончета“, но цифрите са си цифри…
Естествено, тази версия на Dodge Durango е фокусиран повече върху подвизите на пътя, а не извън него. А на асфалта спортният всъдеход има какво да покаже: ускорение от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) за едва 3,5 секунди, максимална скорост от около 290 км/ч и изминаване на четвърт миля (402 м) за 11,5 секунди. С които цифри може да разплаче доста спортни „тупалки“.
За да се постигнат тези впечатляващи стойности,
двигателят на Dodge Durango SRT Hellcat е оборудван с 2,4-литров суперчарджър с интегрирани охладители. Доста от детайлите на агрегата са усилени – колянов вал, бутала, клапани. Специална е и изпускателната система, доработен е и блокът за управление на мотора.
Durango SRT Hellcat разчита на 8-степенна автоматична скоростна кутия, заета от Grand Cherokee Trackhawk. Задвижването на четирите колела, разбира се, е стандартно. Окачването е базирано на това в „по-базовия“ Dodge Durango SRT, но с още модификации за по-добър контрол и по-голям комфорт.
Както и останалите модификации на Dodge Durango, Hellcat вариантът е получил и обновена визия. Най-видима са новостите отпред, където виждаме нова челна решетка и по-тънки светлини. Споменавайки светлините, най-мощният кросоувър е лишен от фаровете за мъгла, които другите модели имат при бронята си. Вместо тях са оставени отвори за по-добра циркулация на въздух към двигателя. В този модел има и спойлер на покрива, както и специфични 20-инчови джанти.
Цялата обновена гама на Durango ще е на пазара до края на годината. Всъщност, всъдеходът трябваше да получи ново поколение, но то ще се забави. И не се знае дали такова ще има, след като Chrysler мислеше да пенсионира модела още преди 8 години…