Високопроходимият Volkswagen Passat Alltrack се появи като модификация през 2012 година. Сега, след премиерата на конвенционалния Passat преди няколко месеца, наред е и второто поколение „комби на кокили“. Новият модел ще бъде представен официално след броени дни по време на международното автомобилно изложение в Женева.
Базиран на последното поколение Volkswagen Passat Variant (комби), новият Passat Alltrack ще разполага с 27.5 мм повишен клирънс и по-грубоват дизайн, включващ пластмасови арки на калниците и различен дизайн на броните за по-добри оф-роуд характеристики. Инженерите от Volkswagen са инсталирали стоманена защита, предпазваща важните компоненти, разположени под пода на возилото.
Passat Alltrack стандартно ще се предлага с 4MOTION 4х4 задвижване, което в нормални условия ще предава мощността към предните колела, но когато има необходимост от повече сцепление Haldex съединител ще „включва“ задния мост. Стандартните блокажи на диференциалите ще предават мощност към това колело, което има повече сцепление. Техници от Volkswagen са добавили и нов „Off-road“ режим, който въздейства върху спирачното усилие, отзивчивостта на двигателя и активира асистентите за тръгване при наклон и спускане.
Както може да предположите, двигателите на новия Volkswagen Passat Alltrack са взаимствани от нормалния Passat Variant: 1.4 TSI и 2.0 TSI бензинови, развиващи съответно 150 и 220 к.с., както и три дизелови 2.0 TDI с различни настройки за 150, 190 и 240 к.с. Двата най-мощни двигателя от различните гами разполагат с XDS+ система, която упражнява спирачно усилие на вътрешните колела, когато автомобилът е шофиран по-ентусиазирано в завой.