След многобройни тийзъри и обвит в тайна процес по разработка, американската оф-роуд звезда Роби Гордън представи новия си състезателен болид HST Gordini, с който ще застане на старта на рали Дакар 2014 след 3 дни.
Това ще е 10-то участие в мегаралито за Гордън, чиито HST Gordini ще е един от общо 149 автомобила на старта в Росарио, Аржентина. Целта за пилота е една – да стане първият американец спечелил рали Дакар. Досега Роби е записал доста етапни победи и когато е завършвал успешно, винаги е бил в Топ 10 на надпреварата.
За Рали Дакар 2014, Роби Гордън представя изцяло нов състезателен автомобил, за който твърди, че е най-леката и технологична машина, която някога е конструирал и в която е вложил целия си опит от трите си победи в Baja 1000, 4-те от Baja 500 и 7-те титли от оф-роуд шампионата SCORE в САЩ.
Болидът SPEED Energy/Toyo Tires HST Gordini е с редуцирано тегло и по-компактни размери, като вече е по хомологацията на FIA за заднозадвижвани бъгита, а не както досега по SCORE. Машината е с нов V8 двигател LS от Chevrolet и 37-инчови гуми. Цялата концепция на окачването е изцяло нова, като американецът очаква да е много по-конкурентен, най-вече срещу новата вълна бъгита, които ще застанат на старта на рали Дакар 2014 – тези на SMG, Ерик Вигурьо и т.н.
„Още от първото ни участие в рали Дакар със собствен автомобил през 2006 година (през 2005-та Гордън беше с Volkswagen) съм твърдо решен да покоря това състезание. Миналата година нямахме нито една спукана гума, което пести много време. Този факт, заедно с това, че имаме най-бързия автомобил в състезанието ще ни помогне да спечелим състезанието, само трябва да елиминираме някои грешки отпреди”, уверен е в успеха си Гордън. И добавя: „Състезанието е пълно с непредвидени ситуации и смяна на концепциите. Както всичко дуго в живота и тук се учиш най-вече от грешките си. А ние научихме много само от последното си участие, да не говорим за годините преди това”.