Новият Mercedes GLE, който ще дебютира след броени дни на автомобилното изложение в Ню Йорк, по принцип е фейслифт на добре познатия ни М-клас, но с новата абревиатура на Мерцедес за наименование на моделите им. Затова, не бива да се учудваме, че виждаме добре познатия ни SUV, който, обаче, е получил обновления в екстериора, интериора и технологиите и чиито базов вариант излиза доста след версията GLE Coupe.
Отвън, Mercedes GLE е с обновена предница, включваща ревизирана решетка и нови светлини. Подобни са и промените отзад, където виждаме обновени светлини и по-спортна изпускателна система. AMG вариантите на Mercedes GLE определено изглеждат по-агресивно спрямо конвенционалните модификации, като са със спортни брони, различна решетка и 20-инчови лекосплавни колела с титаниево покритие. Отзад, спортните варианти са с дифузьор и четворна изпускателна система.
В интериора на новия Mercedes GLE няма безброй промени, н осе виждат нов мултифункционален волан, обновена информационно-развлекателна система и нови цветови комбинации за салона.
Под капака на Mercedes GLE 2015 могат да бъдат разположени няколко бензинови и дизелови двигателя – 3-литров V6 битурбо бензин с 333 к.с. и 480 Нм, 4,7-литров V8 с 435 к.с. и 700 Нм, както и дизели с обем 2,1 литра (204 к.с. и 480 Нм) и 3-литра V6 с 258 к.с. и 620 Нм. Mercedes GLE 63 AMG от своя страна е с 5,5-литров V8 битурбо с 557 к.с. и 700 Нм, което му позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Mercedes GLE 63 AMG S пък е с 585 к.с. и 760 Нм, като ускорява от 0 до 100 за 4,2 секунди.
Интересен за клиентите ще е плъг-ин хибридът Mercedes GLE 500 e 4MATIC, задвижван от 3-литров BlueDIRECT двигател с интегриран в автоматичната 7-степенна кутия електромотор и 8,8 kWh литиево-йонна батерия. Комбинираната мощ на всъдехода е 442 к.с. и 650 Нм, а обещания от Мерцедес разход е 3,3 л/ 100 км, плюс пробег на електричество до 30 км, при скорост до 130 км/ч.