BMW X5 се появи на пазара през 1999 година. Създателите му го определиха като първия в света SAV (Sports Activity Vehicle) и с над 1,3 млн. продажби е най-продаваният автомобил от своя клас. Сега, моделът започва нова глава в своята история на успеха.
Третото поколение BMW X5 е по-скоро еволюция, отколкото революция, спрямо предходния модел, но новости се откриват навсякъде – в дизайна, интериора и технологиите. Една от новостите в новия модел е, че за първи път ще се предлага и във вариант само със задно задвижване. За индивидуалното конфигуриране на екстериора и интериора и като алтернатива на базовото оборудване освен М спортния пакет се предлагат и двата дизайнерски пакета Pure Experience и Pure Excellence.
Серийната система за задвижване н четирите колела BMW xDrive (изключение: X5 sDrive 25 d ) може да бъде допълнена с Dynamic Performance Control в рамките на опционалните пакети за адаптивното окачване Dynamic и Professional . Освен това пакетите за адаптивно окачването включват и активното стабилизиране на каросерията срещу разлюляване Dynamic Drive. Предлага се и пакет на окачването Comfort Adaptive Suspension, който осигурява допълнителен комфорт благодарение на въздушното окачване отзад и динамичния контрол на амортисьорите. Предлаганото като част от М спортния пакет адаптивно М окачване включва и динамичен контрол на амортисьорите, както и специфични, спортни настройки на окачването.
При въвеждането си на пазара BMW X5 предлага избор от следните двигатели : V8 бензинов мотор с 450 к.с. за BMW X5 xDrive 50i и редови шестцилиндров дизелов двигател с 258 к.с. при BMW X5 xDrive 30d . Освен това ще бъде представен и M Performance автомобилът BMW X5 M 50d . Всички модели серийно отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии EU 6.
Повече за модела ще прочетете в следващия брой на списание OFF-road.BG