test drive / АВТО 4x4 / СТАТИИ

Евтина българска работна ръка: тест Great Wall Steed 2,4i

great_wall_steed_2,4i_test_offroadbg (1)Кожените седалки предлагат комфорт за шофьора и пасажера до него, а на втория ред има достатъчно място за още двама възрастни, с малко компромис и за трети. В интериора нямаме кой знае какви глезотии, но колкото по-опростено, толкова по-здраво. Пластмасите са добре изработени, не поскръцват досадно при движение по неравен път. Това означава, че ще издържат теста на времето. Таблото е шофьорски ориентирано. Уредите са подредени логично, няма неразбории и чудене кое къде се намира. На волана откриваме бутони, контролиращи аудиосистемата, която пък като за работен автомобил е чудесна: CD/MP3 с 6 тонколони, USB и AUX изходи. Всъщност, таблото доста напомня за това на Hover, като единствената видима разлика е, че бутоните за режима на 4х4 трансмисията са над радиото на централната конзола, а не най-отдолу. Други екстри, на които може да разчитаме са климатик и пълен ел. пакет.

За товарния отсек нямаме забележки – Great Wall Steed си влиза в класификацията “еднотонен пикап”, тоест може да го натоварите с 1000 кг. Размерите на каросерията са 1380х1460х480 мм. Тестваният от нас модел бе със заключваем smart-top, чрез който може да държите в безопасност вещите си, а за автомобилът се предлагат и хардтопи на реномирани фирми.

Двигателят е 2.4-литров, бензинов на Mitsubishi. Максималната му мощност е 136 к.с., а въртящият момент достига 200 Nm. Куплиран е с 5-степенна ръчна скоростна кутия. В тази конфигурация ускорението от 0 до 100 км/ч става за около 13 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч. Подобно на Hover, и тук бензиновият двигател се държи прилично, без да показва смайваща динамика. Интересно ни е, какво би било поведението на агрегата, когато пикапа е натоварен на предела.

great_wall_steed_2,4i_test_offroadbg (8)Надяваме се съвсем скоро да се домогнем и до версията на Steed с двулитров турбодизел и 6-степенна трансмисия. Тъй като там ще става въпрос за 150 к.с. и 310 Нм, вярваме, че усещането ни за проходим пикап ще е по-пълно. От друга страна хубавото на бензиновия мотор е, че срещу доплащане можете да получите фабрично монтирана газова уредба.

2 Comments