Ford Bronco се завърна в автомобилния свят с гръм и трясък. Наследникът на култовия всъдеход от миналия век се завръща, споделяйки куп ценности от родителя си като компановката с рама и дизайнерската визия, комбинирани с нови технологии. Новият Bronco атакува директно Jeep Wrangler и също като него ще се предлага във версии с 2 и 4 врати.
Че атаката е срещу конкурента Jeep става ясно и от представения успоредно Ford Bronco Sport. По-малкият модел не е чак толкова хардкор офроудър, но също е обявен като способен извън пътя автомобил и от дизайн и параметри е видно, че се прицелва в нишата на модели като Jeep Compass и Cherokee/Liberty.
Връщайки се на Ford Bronco, дизайнът е взел доста заемки от предтечата с кубичните линии и разпознаваемите кръгли фарове с нов прочит. Както и Wrangler, новият модел на „синия овал“ се предлага със сваляеми врати и покрив. Голямата разлика е, че при Bronco след свалянето на вратите, огледалата остават, тъй като са монтирани на предната колона на купето. Отзад, също виждаме заемки от едноименната класика.
За задвижването
на Ford Bronco първоначално ще се предлагат два бензинови двигателя EcoBoost. Първият е с обем 2,3 литра като предлага максимална мощност 274 к.с. и въртящ момент от 420 Нм. По-големият е 2,7-литров V6, постигащ 315 к.с. и 542 Нм. Скоростните кутии са 7-степенна механична или 10-степенен автоматик (базово при големия мотор).
Трансмисията на всъдехода ще е в две версии. Първата е с фултайм 4х4 с електронно контролирана раздатка и понижаващи предавки. Опционално се предлага електромеханична раздатка с on-demand 4H и предавателно съотношение 3.06:1 на бавните. За солидните офроуд възможности допринася и клирънсът от 295 мм (292 при дългата база). Ъгълът на атака е 43.2 градуса, на спускане 29.8, а рамповият е 21.1. Газенето във вода е до 85 см.
Новият Ford Bronco ще се предлага в няколко версии и нива на оборудване, като върхова е Badlands – аналог на Rubicon при Wrangler. Тя се предлага с 35-инчови гуми, подсилено окачване с по-голям ход и блокажи на диференциалите. Налична е и богата гама допълнително офроуд оборудване като лебедки, LED барове, степенки и др. Базовата цена на всъдехода започва от 28 500 долара и достига до близо 49 000 за върховия Badlands. Първа на пазара ще е версията First Edition, струваща 59 305 долара. Тя е базирана на върховия Badlands, натъпкана с „всички екстри“ и куп допълнителни аксесоари.
Минавайки към Ford Bronco Sport,
моделът ще е на пазара дори преди „баткото“. Позициониран като по-компактна и по-достъпна версия, той е на преднозадвижваната архитектура на Ford Escape и европейския Focus. Въпреки това, от компанията го позиционират като способен SUV, а не кросоувър. За целта, машината е с 4х4 задвижване, подпомагана от няколко офроуд режима и електронна симулация на блокаж на диференциала.
За задвижването на Bronco Sport също ще се грижат 2 бензинови двигателя. По-малкият е с обем 1.5 литра, като постига 184 к.с. и 258 Нм. По-големият е двулитров, с 250 к.с. и 373 Нм. И двата агрегата се куплират с 8-степенна автоматична скоростна кутия. И тук са налични няколко модификации, включително най-всъдеходната Badlands.