Ford Mustang Mach-E определено успя да разбуни духовете. Електрическият кросоувър грабна вниманието на много клиенти, като се опита да „отхапе от пазарния пай“ на Tesla и май успя – всички планирани за производство бройки са разграбени „на зелено“.

Естествено, вече се появиха и питания как електрическото 4х4 на американците би могло да се впише в света на офроуд спорта, който е доста популярен отвъд Океана, особено що се отнася до пустинните Baja надпревари, които в САЩ са аналог на рали „Дакар“ и останалите крос-кънтри приключения като Silk Way Rally, „Мароко“ и т.н.

Можете ли да си представите Ford Mustang Mach-E като баха-боец?

Ford Mustang Mach-e Baja

Е, ако не вие, то талантлив дизайнер с прякор moaoun_moaoun се е справил доста добре, публикувайки виждането си в Инстаграм. И определено му се е получило.

Творението определено е в духа на пустинните болиди, макар външният вид да е запазен почти изцяло като на серийния модел. Разликите са в повишения клирънс, защитите, допълнителните светлини, специалните офроуд гуми и т.н.

Естествено, Ford Mustang Mach-E Baja не е на дневен ред в протфолиото на „синия овал“. Все пак, електрическият кросоувър не е създаден с идеята да е цар на безпътието, а е доста по-ориентирана към пътя машина. Да, има повишен клирънс и (опционално) 4х4 задвижване, но дотам. А и честно казано, дори и капацитетът на най-голямата батерия не би позволил участие в голяма офроуд надпревара. Даже не говорим за Baja 1000, с нейните 1000 мили / 1700 км, а дори и за доста по-късите пустинни състезания – просто няма как електромобил да кара на предела на техническите си възможности кой знае колко километри.

И все пак, електромобилите навлизат сериозно в света на моторспорта,

нагледен пример е Формула Е. Има и сериозно развитие в офроуд надпреварите с бъдещия Extreme E, но все още сме далеч от това, да видим електромобили по дългите спецетапи на пустинните маратони. А иначе, електрическото задвижване като цяло има огромен спортен потенциал – огромна мощност, мигновен въртящ момент и стабилни болиди с нисък център на тежестта.

Comments are closed.