South Racing и Neil Woolridge Motorsport обединиха сили с аржентиската рали звезда Федерико Виягра. Екипът ще участва на Дакар 2015 с подготвен Ford Ranger.
Това ще е второто участие на Виягра в рали Дакар, за което получи и подкрепата на Ford Argentina. Бившият пилот от WRC и навигаторът му Хорхе Перез финишираха на 12-та в последното издание на маратона, тогава с X-Raid Mini, и дори успяха да запишат четвърто най-добро време в един от най-сложните етапи – Чилесито – Сан Хуан. За рали Дакар 2015, 45-годишният пилот ще бъде навигиран от Андрес Меми.
Федерико Виягра е добре познат в рали средите. Той участва активно във WRC от 1998 до 2011 г., като за цялата му кариера е записал две 4-ти позиции: на Рали Аржентина и на Рали Акрополис през 2009 г. Виягра, наричан още „Койота“, е участвал в различни моторспорт мероприятия, включително суперкрос и мотокрос. През 2013 г. финишира 9-ти на Рали Мароко и взима участие в Баха Полша. С лекота печели аржентинските рали титли от 2001 до 2007 г., след което се съсредоточава във WRC, но се връща пак у дома и печели титлите през 2009, 2010 и 2011 г.
„След като участвах на първия си „Дакар“ и се класирахме на добра позиция, дойде времето и привилегията да бъдем подкрепени от YPF, Ford, South Racing и Neil Woolride Motorsport“ – каза Койотът. „Целта ни е да постигнем още по-добри резултати и да пристигнем в Буенос Айрес сред първите. Преди няколко дни имахме възможността да направим няколко теста, резултатите от които бяха отлични. Нашият Ford Ranger има много мощност и бързо развива максималната си скорост. Много е стабилен преди, по време и след скоковете, както и при спусканията на стръмни дюни. Участието на миналото рали Дакар ми помогна да открия кое е важно и да открия баланса като пилот. Състезанието ще е много тежко за мен и Андреас, но вярвам, че сме подготвени както физически, така и психически.“
Навигаторът Меми също е на 45 години. Той е опитен състезател, участвал с автомобили, мотоциклети и камион на Дакар. Многократен победител е в различни кръгове на аржентинския Cross Country Rally шампионат и също като Виягра се е състезавал с мотоциклети в дисциплините мотокрос и суперкрос. Андреас участвал за първи път на „Дакар“ през 2009 г. с мотоциклет и финиширал благополучно на 29-та позиция в категория до 450 куб. см. От тогава разработва школа за оф-роуд пилоти.
Скот Абрахам, шеф на South Racing, ще е отговорен за логистиката и сервизирането на екипа за състезанието. Той и екипът му ще се грижат не само за пилота и навигатора, ами и за всички механици и участници в отбора. От него ще зависи с какво ще е оборудван и камионът – бърза асистенция, който ще кара в трасето.
Състезателният Ford Ranger на Койота е проектиран и изработен от Neil Woolridge Motorsport. Компанията е базирана в Южна Африка и пусна два заводски екипажа на тазгодишното издание. Крос-кънтри болидът е базиран на Ford Ranger 4×4 Double Cab и е с хомологация по FIA в категория Т1. Пикапът се задвижва от 5-литров V8 агрегат на Ford. Приблизителната му мощност е 350 к.с. и 560 Nm при 4100 об/мин. Купето е изработено от композитни материали. Болидът е с независимо предно и задно окачване с по два BOS амортисьора на всяко колело. Оборудван е с Brembo спирачки с въздушно охлаждане отпред и водно отзад. Мощността се предава перманентно на четирите колела чрез 6-степенна секвенционална скоростна кутия Sadev. Състезателният Ford Ranger разполага с блокажи на двата моста, GKN кардани и полуоски, Evocorse джанти и Michelin гуми. Максималната му скорост е 170 км/ч, а общото тегло – 1975 кг.