Флагманът на баварските ендуро мотоциклети BMW R1200GS 2013 би трябвало да е еталон за сигурност и качество след 90 години мотоциклетна история. Големият байк, обаче, май е засипан от големи проблеми и то що се отнася до версията му за моделната 2013 година. В последно време буквално заваляха акции по изтегляне на мотоциклета и след четвъртия сериозен повод не издържахме и решихме да ги споделим с вас.
След като BMW R1200GS 2013 бе представен тържествено на мотоциклетните салони в Кьолн и Милано, естествено бе интересът към новата версия на машината, обещана от производителите да е най-способната и сигурната да е сериозен. Но скоро след това започнаха и проблемите.
Проблем 1 – малко количество, по-точно 31 машини бяха привикани в сервизите на дилърствата за да се фиксира и отстрани проблем с налягането на маслото в трансмисията. При някои мотоциклети е било възможно налягането на маслото да надхвърли нормалните параметри, в резултат на което маслото да протече от уплътненията на вала. При евентуален теч, маслото би могло да напръска задната гума, подлагайки водача на директна опасност. За щастие, не се е случил нито един подобен инцидент, а проблемът е решен с монтиране на маслен рестриктор, който да редуцира налягането. Тогава обаче се появи
Проблем 2 – 33 машини BMW R1200GS 2013 са привикани в дилърствата за ъпдейт на софтуера на системата ASC (Automatic Stability Control – автоматичен контрол на стабилността). Системата, представлява софтуер за контрол на разпределението на сцеплението и мощността, който регулира поведението на машината, според зададените от водача настройки. В някои случаи, при режим Enduro-Pro, системата не се активира въпреки подадената от ездача команда, като лампата на ASC не свети. Така, райдърите могат да не обърнат внимание, че системата не работи и да катастрофират при някои по-резки маневри. Тук също не са регистрирани инциденти, като от BMW съветват да проверите за версията на софтуера при закупуване на нов мотоциклет. Но както се казва, като ти тръгне на карък, ти „върви” здраво, и по тази логика се появи и
Проблем 3 – ммного сериозен – предното окачване Telelever не работи добре и повечето дилъри дори не са могли да осигурят демо машини и пробни „кръгчета” с новия BMW R1200GS 2013. Това доведе дори на спиране на доставките до отстраняване на проблема. Което то своя страна бързо може да доведе до спад и дори крах на продажбите. А проблемът не е специфичен и изисква доста време за отстраняването му. Някои клиенти, които все пак са успели да направят демо езда в Италия преди седмица – две, са докладвали, че предното колело е доста схванато, управлението по неравен път е затруднено, както и дрифтенето при средна скорост. Нещо повече, при скорост между 120 и 150 км/ч, управлението и поведението на кормилото е било отвратително.
Проблем 4 – появи се днес, като проблемът счупи рекорда на предишните три. В този фрапантен случай, става въпрос за това, че някои болтове в BMW R1200GS 2013 могат да се разхлабят и изпаднат с времето. Ако това бяха болтовете на регистрационната табела, можеше да махнем с ръка и да се усмихнем. Но става въпрос за болтовете, захващащи горната част на вилката. Май не е нужно инженерно образование, за да си представим какво може да се случи като изпаднат тези болтове, нали?
Какво излиза? Клиентите ли ще са тест пилотите на BMW R1200GS 2013? Знаем, че баварците няма да си плюят на имиджа граден вече над 90 години. Но някой не си е написал домашното, а в този случай това звучи направо зловещо.
iизточник: Autoevolution.com