Година след дебюта на новото поколение Jeep Cherokee в САЩ, Fiat Chrysler Automobiles представи и версията на всъдехода, предназначена за европейския пазар. Официалният дебют на машината ще е по време на автомобилния салон в Женева след месец.
Макар да изглежда напълно идентичен с американския си брат, „европейският” Jeep Cherokee има доста промени, нагодени спрямо капризите на Стария континент. Основната разлика е, че тук всъдеходът ще се продава с дизелов двигател. Става въпрос за 4-цилиндров турбодизелов агрегат Multijet II с два варианта на мощността – 140 к.с. и 170 к.с. И в двата случая, пиковият въртящ момент ще е 350 Нм. В първият случай, моторът ще е куплиран с 6-степенна механична трансмисия, но за по-мощната версия е предвиден изцяло нов 9-степенен автоматик.
Бензиновата гама на новия Jeep Cherokee ще е покрита от 3,2-литров V6 Pentastar с 270 к.с. и 315 Нм. За специфични пазари като Русия и Близкия Изток ще се предлага и 2.4-литров Tigershark MultiAir I-4. И при двата варианта ще се предлага автоматична трансмисия.
Що се отнася до 4×4 задвижването, със система за изключване на задния диференциал, възможностите на европейския вариант ще са същите като в САЩ – Active Drive I, Active Drive II и Active Drive Lock. В първия случай задвижването е постоянно 4х4 с автоматично разпределение на тягата, докато във втория е с бавни предавки и управление на тягата.
Active Drive Lock е със същите компоненти каро Active Drive II, но е с блокаж на задния диференциал и е стандартно оборудване за версията Trailhawk на новия Jeep Cherokee.
За всъдехода ще се предлагат над 100 аксесоара, разработени от Mopar като булбарове, лети джанти и различни системи за закрепване на багаж. Все още не се знае кога всъдеходът ще се появи и на българския пазар.