За новоизгряла компания като Great Wall Motor и особено за SUV-гамата Haval, успех на най-тежкото оф-роуд състезание Рали Дакар би било голям маркентингов ход. Възможността бе забелязана навреме и през 2014 г. за пети пореден път марката ще се състезава с едни най-добрите рали-рейд специалисти.
Успехът на Great Wall изненада всички скептици. Когато китаецът Жу Йонг завърши пръвото участие на марката на 33-та позиция през 2010 г., всички отразиха класирането му. Не бива да забравяме, че Жу бе карал състезателния модел едва 200 км преди да се нареди на стартовата линия. През следващата година успехът се затвърди с 22-ра позиция. През 2012 и 2013 г. Great Wall влезе дори и в Топ 10 на рали Дакар след като тимът бе подсилен от бившият FIA световен шампион Карлос Соуса. Какво ще се случи през 2014 г.?
Соуса отново ще е на пилотското място, а вторият болид GWM Haval ще се управлява от друг не по-малко опитен пилот и доскорошен таран на Desooude – французинът Кристиан Лавией. Sтранното е, че бившият GWM пилот Жу Йонг тази година ще кара с X-Raid Mini All4 Racing.
Соуса и Лавией ще трябва да поработят здраво. Изданието през 2014 г. ще минава през множество дюни в пустинята Атакама. Специалните етапи са по-дълги от миналогодишните, като ще има и маратонски отсечки, изпробвайки издръжливостта на машините, пилотите и навигаторите. До момента Great Wall е показал 100% успеваемост на рали Дакар и тази година задачата е същата.