BMW X5 xDrive40e е серийно доразвитие на представения през 2013 година на автоизложението във Франкфурт концепт X5 eDrive, усъвършенстван за салона в Ню Йорк миналата година. Всъдеходът, съчетаващ двулитров 4-цилиндров турбо бензинов двигател и електромотор е особено важен за Баварците, тъй като е първият им сериен плъг-ин хибрид извън i-серията.
BMW X5 xDrive40e постига мощност от конвенционалния двигател от 245 к.с. и 350 Нм, а електромоторът му осигурява 113 к.с. и 250 нм. Това ще рече, че сумарната мощност на хибридния SUV с 9 kWh литиево-йонна батерия и 8-степенна Steptronic скоростна кутия, е 313 к.с. и 450 Нм. С тази конфигурация, BMW X5 xDrive40e ускорява до 100 км/ч от място за 6.8 секунди, но ще е електронно ограничен на 210 км/ч.
Когато се задвижва само на ток, BMW X5 xDrive40e ще може да развива 120 км/ч и да пътува до 31 км преди изразходване на акумулатора. По-важното е, че смесеният разход на всъдехода ще е около 3.4 литра на 100 км (СО2 емисии 78 гр/км) докато в акумулаторния пакет има ток. Последният е разположен под багажника, за да не наруши простора в купето. Не е нарушено и товарното пространство, което варира между 500 и 1720 л.
Батериите могат да бъдат презаредени напълно за 3 часа и 50 минути в нормален контакт на електропреносната мрежа или за 2 часа и 45 минути на опционалното зарядно устройство BMW i Wallbox. От BMW обявиха, че производството на BMW X5 xDrive40e ще бъде в Спартанбург (Южна Каролина), където се асемблира и нормалното X5, както и X3, X4 и X6.