Вече е официално: дългоочакваният Honda Africa Twin CRF1000L ще бъде на пазара тази есен, затова започвайте да спестявате пари и пуснете обява за стария си мотоциклет. Honda показа и първите снимки на Africa Twin, от които добиваме представа какво да очакваме, макар и да са тийзъри. На EICMA през ноември миналата година бе показан прототипът на марката и изглежда, че CRF1000L Africa Twin взаимства доста от чертите му. Дори новият V-образен двигател е с паралелна двойна архитектура.
Някои от феновете на стария XRV750, който бе последния Africa Twin преди края на производството му през 2003 г., ще твърдят, че паралелният двигател е недобър заместител на стария V-образен. Те ще са прави до някъде, но трябва да вземем предвид факта, че двигателостроенето е напреднало доста през последното десетилетие и паралелните мотори са почти толкова добри колкото олдскул V-образните.
И докато някои от пилотите твърдят, че 450-600 куб. см. работен обем е достатъчен за приключенски мотоциклет, CRF1000L Africa Twin обещава доста повече. Бояхме се, че новият мотоциклет ще следва тенденцията на моторите с голям работен обем и ще е тромав, съответно няма да е приятен за каране в меки коловози. Но с толкова много ДНК от CRF, Honda успяват да запазят размерите и общото тегло доста идентично, давайки сигурност на водачите както на пътя, така и извън него. Ширина, изправени ръкохватки с предпазители, предостатъчно място за сателитна навигация или пътна книга и др. са стандартните предложения на CRF1000L Africa Twin.
Инженерите от Honda са запазили двусекционния фар, но са подобрили линиите на мотоциклета към по-модерни. Миксът между „Дакарски“ CRF и модерни технологии според нас ще е доста функционален и приятен за каране. Стандартно каплите ще се предлагат със спици, а този знак загатва оф-роуд намеренията на CRF1000L Africa Twin. Гумите от снимките изглеждат адекватни за всякакви настилки: асфалт, мокра трева и дори кал. Но за хардкор калища по-добре е преобуване.
Новост е опционалната DCT-трансмисия с два съединителя, която може да бъде „изключвана“. Това означава, че пилотите могат да превключват предавки посредством бутони на ръкохватките или превключвател за крака като при мотоциклет със стандартна трансмисия, но без да докосват съединителя. Другата опция е да превключат на абсолютно автоматичен режим и да се наслаждават на управлението докато компютърът на трансмисията се грижи за всичко.
От Honda казаха, че Africa Twin ще бъде пуснат в продажби тази есен. Цените все още не са ясни. Предполагаме, че на изложението EICMA тази година ще бъдат регистрирани първите продажби.