Новото поколение Jeep Wrangler дебютира през 2018 година, като зарадва многобройните си фенове с това, че запази корените си, но добави редица иновации. Сред, тях, обаче, за съжаление не е най-добрата безопасност при сблъсъци, както установиха последните краш-тестове на Американския институт за пътна безопасност (IIHS), който е еквивалент на европейския (и международен) NCAP.

При изпитанията за безопасност, IIHS може да даде една от 4 оценки: Good, Acceptable, Marginal или Poor (добър, приемлив, граничен и слаб). Така, при първите тестове на Wrangler JL бе поставена максималната Good, която бе потвърдена и от краш-тестове на компанията производител на модела Fiat Chrysler.

Института за пътна безопасност, обаче, проведе нов тест, при който Jeep Wrangler се обръща към страната на пасажера след фронтален удар откъм страната на водача. Това накара институцията да свали рейтинга на всъдехода на Marginal, тъй като според експертите, това може да доведе до сериозни травми на пасажерите и дори излитането им от автомобила.

Видео: Motor1.com

Все пак, трябва да поясним, че като цяло Wrangler се представя добре при теста и няма поражения по тестовата кукла, заела ролята на водача. Тестваната версия е със сваляеми врати и покрив, при която липсват странични въздушни възглавници, което повече е обезпокоило експертите.

От Fiat Chrysler Automotive оспориха теста като необективен, заявявайки, че методологията е неправилна и настояха за повтаряне. От IIHS са се съгласили да повторят опита според изискването на FCA, но резултатите са били същите.

Ще припомним, че в Европа машината получи от EuroNCAP само една звезда за безопасност. Но подобен тип машини така или иначе са по-специфични и самата им компановка няма как да позволи стриктните изисквания в голяма степен.

Comments are closed.