Водещият отбор при камионите на рали Дакар – Kamaz Master, е с нови двигатели на три от петте си състезателните машини за предстоящото издание на пустинния маратон в Южна Америка. Руснаците залагат на агрегат Liebherr, който да покрие бъдещите изисквания на FIA и A.S.O.
В интервю за агенция RIA мениджърът на Kamaz Master и неколкократен победител в рали Дакар Владимир Чагин заявява: „Камаз 4326 ни даде много добри резултати, но все още можем да внедрим някои технически иновации по камионите. Обемът на двигателите на състезателните камиони от 2016 година не трябва да надхвърля 16,5 литра, затова на рали Дакар 2014 в две от мапините ще има нови мотори Liebherr. Ще тестваме и обновена версия на нашия изпитан двигател Ярослав”.
По отношение на останалите подобрения, Чагин заявява: „ Работихме също за по-доброто разпределение на теглото в камионите и по горивните резервоари. Машините ни сега са с подобрени спирачни системи, които разработихме съвместно с Wabco and Knorr-Bremse”.
Kamaz Master няма да монтира експерименталната горивоспестяваща газова турбина на рали Дакар, която тества през лятото, според Чагин ще е готова за състезания по-късно следващата година.
Целта на отбора е, както винаги, да окупира челните места в класирането. „ Що се отнася до тактика, ще заложим на това, което работеше за Kamaz Master до момента. Всеки от нашите екипажи ще получи максималната подкрепа, за да постигне най-добрия резултат, на който е способен. Тимовете на Николаев, Мардеев и Каргинов имат за цел да влязат в топ 10, а Сотников и Шибалов ше трупат опит, ще тестват камионите и ще трябва да достигнат до финала на рали Дакар 2014”, заключава Владимир Чагин.