След като ни бе загатнат миналата седмица, концептуалният кросоувър Kia Trail’ster бе представен официално. Моделът ни дава представа за бъдещия сериен Kia Soul със задвижване на четирите колела.
За това, че Kia Trail’ster става за забавления и извън утъпканите пътища, свидетелстват детайли като алуминиевите защити под купето, масивните светлини за мъгла, предпазните черни кори в долната част на купето, големите 19-инчови колела с гуми 245/45/19 за сняг и др.
Интериорът на концептуалният Kia Trail’ster доста наподобява този на серийния Soul, но се отличава по масивния скоростен лост, контролери на AWD системата и червения бутон за стартиране на двигателя. Седалките са с тапицерия от кафява кожа, а както и преди споменахме, едно от интересните решения е сгъваемият покрив на кросоувъра.
За задвижването на Kia Trail’ster се грижи 1,6-литров 4-цилиндров турбо бензинов двигател с максимална мощност 188 к.с. и максимален въртящ момент от 251 Нм. Тягата се предава към предните колела чрез 6-степенна автоматична скоростна кутия, а електромотор с 36 к.с. предава тяга към задния мост, подобно на концепцията Hybrid4, използвана при някои модели на Peugeot.
Електрическият мотор може да задвижва Kia Trail’ster с ниска скорост в продължение на близо 5 километра, а в нормални условия подпомага двигателя с вътрешно горене по време на ускоряване, когато е нужна по-голяма мощност. В допълнение, електромотора помага и при движение в оф-роуд терен, при мокър път и въобще пр ивсякаква ситуация, в която софтуерът усети приплъзване на някое от предните колела. И за финала, същия този електромотор действа и като генератор, възстановяващ кинетичната енергия и зареждащ батериите при спиране или движение без подаване на газ.
Според производителя, Kia Trail’ster е с 25 – 30% по икономичен в града и около 10% извън него, в сравнение с нормалния Kia Soul.