Четвъртият етап на рали Мароко 2014 отново размести класиранията в класа на мотоциклетите, където след три дена хегемония на Honda, най-накрая и КТМ се отчете с взета отсечка, а Марк Кома оглави и генералното класиране – брилянтен подарък за 38-ия му рожден ден. Що се отнася до автомобилите и камионите – общо взето нищо ново под слънцето.
Паоло Гончалвес (Honda) стартира четвъртия етап на рали Мароко 2014 като лидер в генералното класиране, но вчера определено бе деня на КТМ. В 226-километровия специален етап три машини на австрийския производител бяха най-бързите в трасето – тези на Кома, Сам Съндърленд и Тоби Прайс. Така, Марк Кома стопи крехките секунди преднина на Гончалвес (четвърти за деня) и оглави генералното класиране с аванс от минута и половина. Съндърленд пък измести от третото място другото острие на Honda – Елдер Родригеш.
В пясъчната четвърта отсечка на рали Мароко 2014 дуелът при автомобилите започна между Насър Ал Атия и Жиниел Де Вилиерс. И докато катарската звезда на Mini се чувстваше като у дома си и взе етапната победа, то южноафриканският пилот на Toyota Imperial вече е далеч от претенциите за челно класиране. Причината – тежък проблем с кормилната хидравлика, незавършен етап и 3:30 часа наказание. Резултатът – 28-о място за деня и 20-о в генералното. Така, като претендент за победата се очерта Орландо Теранова (X-Raid Mini), но изостана на 2:50 минути от Ал Атия за деня и 3:30 във временната подредба след четвъртия ден на рали Мароко 2014. И макар трети в отсечката да стана пилотът на Toyota Лусио Алварез, тази позиция в генералното е за съотборника му Бернард Тен Бринке.
При камионите, нещата са далеч по-спокойни, като Жерард Де Рой взе отсечката от съотборника си в Iveco Ханс Стейси и двамата запазват тази конфигурация в генералното с разлика от 22 минути. Петер Ван Ден Бош (DAF) измества за момента от третото място Елизабет Якинто (MAN).
Кротко е положението и при ATV-четириколките, където Рафал Соник (Yamaha) е с огромен аванс пред конкурентите си.
Днес е най-дългият етап на рали Мароко 2014. Отсечката от Загора до Маракаеш предлага 302 състезателни километра до Урзазате и 210 км лиазон.