След 12 участия и 5 победи в рали Дакар, както в Африка, така и в Южна Америка, испанската мотоциклетна легенда Марк Кома приключва активната си състезателна кариера. Вместо да участва с автомобил в рали Дакар 2016, както се носеха слухове, каталунецът ще е новият спортен директор на легендарния пустинен маратон. Кома ще заеме мястото на Давид Кастера, който пък се връща към състезателната кариера (французинът е опитен моторист) като навигатор на Сирил Депре в Peugeot 2008 DKR.
Ангажиментът на Марк Кома по отношение на рали Дакар 2016 като спортен директор започва още през този месец, като испанецът ще е в Южна Америка, за да работи по трасето за следващото издание на надпреварата. Със своите 5 титли, Кома е в „златната зала на славата“ (заедно със Сирил Депре и Сирил Невьо), който се доближава, но не успява да достигне 6-е титли на две колела на Стефан Петерханзел, но пък е на почетната втория позиция.
Като абсолютен майстор във всички аспекти на мотоспорта, Марк Кома би трябвало да се справи брилянтно в амплоато си на трасе координатор, още повече, че теренът в Южна Америка му е добре познат. За идеята си да го покани в екипа на рали Дакар, директорът Етиен Лавин заявява: „Това бе първият човек който изникна в ума ми, защото двамата споделяме една и съща страст към рали Дакар. Знам, че когато Марк се ангажира с нещо, се раздава до край. Той познава всички тънкости на състезанието и е безспорен лидер. Да е „ко-пилот“ на състезанието е удар в десетката“.
Макар Марк Кома да е бил доста изненадан от предложението на Етиен Лавин, не се е замислил дълго дал ида се присъедини към организаторския тим на рали Дакар. „Първата ми реакция беще ‘леле’… Бях шокиран! Да победя в рали Дакар 5 пъти беше моя голяма мечта, но сега усещам какъв съм късметлия – да бъда част от организаторския екип, с такова ниво на отговорност, е възможност за мен да върна в ралито всичко, което съм получил от Дакар. Все още се чувствам малко като състезател, но откакто започнах новата си работа, имам чувството, че ще гледам на състезанието от различен ъгъл. Мисля, че тази задача се появи точно навреме за мен. Искам да отдам цялата си енергия за да съм сигурен, че Дакар ще остане най-великото рали на света и философията ми е да отдам приоритет на приключенския елемент на събитието“.