Изпълнителният директор на Renault – Nissan Карлос Гон обяви възраждането на марката Datsun, като час от голям план за инвестиции в Индонезия. Това ще се случи през 2014 г, според изказването на Гон по време на среща с президента на Индонезия.
„Datsun ще достави добри впечатления както на младите и неопитни шофьори, така и на по-старите и по-капризни. Марката е свързана с 80-години акумулиращо автомобилостроене в Япония и е важна част от ДНК-то на Nissan. Автомобилите Datsun ще се продават в Индия, Индонезия и Русия от 2014 г.“, заяви Гон
Под знака на Datsun, за която е разработено и ново лого, компанията ще произвежда евтини автомобили за гореспоменатите пазари. Ако новият продукт е достатъчно успешен, ще започне да се предлага в Южна Америка, а дори е възможно да стъпи и в Европа.
В интернет вече текат и различни спекулации, според които новите автомобили ще се правят на платформата на Lada Kalina. По-сигурното е, че производство в Русия ще има със сигурност, след като Renault ‘превзе” Lada. На практика марката ще е бюджетна и ще запълва ниши в разрастващите се пазари.
„Nissan дава нови работни места и нови автомобили на Индонезия“ – заяви Гон в официално изявление. „Ние ще развием продукцията си, за да можем да предложим качествени автомобили тук.“ По време на визитата си в Индонезия босът на Renault – Nissan обяви също, че иска да увеличи продукцията в страната на 250,000 броя автомобили до края на 2014 г.
“Автомобилите Datsun ще бъдат забележителни, евтини, икономични и екологични“, обобщава Карлос Гон.
Марката Datsun се появява през 1932 г. и изчезва през 1981 г., когато собственикът й Nissan я закрива и слага своята емблема на произвежданите модели.