Финландската WRC звезда Мико Хирвонен е най-новият пилот на X-Raid. Хирвонен ще дебютира с новия си тим в Baja Aragon в Испания, а Свен Квант има намерение да го прати на рали Дакар 2016.
Дори след като спечелиха четири поредни победи, X-raid не са готови да сдадат фронта. Вместо това екипът работи върху създаване на най-добрия пакет между техника и пилоти на света. От една страна X-raid константно прави подобрения на Mini All4 Racing, който към момента е най-успешният оф-роуд автомобил на състезателната сцена. Но за да се кара добре един болид, му трябва и опитен пилот. Тук X-raid добавят Мико Хирвонен. Рали пилотът вече демонстрира таланта си и регистрира отлични резултати зад волана на тестовото Mini All4 Racing.
Бившият WRC ас бе зашеметен от машината още в самото начало. Въпреки хилядите му състезателни километри, оф-роуд ралитата се оказват ново предизвикателство за финландеца. За да го улеснят максимално, мениджърите от X-raid му назначина най-добрия навигатор в екипа – Мишел Перен. Перен е 4-кратен победител в рали „Дакар“, като миналата година заедно с Нани Рома реигстираха последната си победа. Независимо, че французинът обяви, че се отгеля от моторспорт сцената в началото на годината, се оказва, че отказването е по-трудно от колкото се очаква и той ще помага на Мико.
С 13-те си WRC сезона Мико Хирвонен четири пъти е завършвал на второ място световния шампионат (2008, 2009, 2011 и 2012 г), но в края на миналия сезон 35-годишният пилот се оттегли от WRC. През юни започнаха тестовете му с Mini All4 Racing в Мароко, а в края на този месец той вече записва и първото си участие – на Baja Aragon.
„Наистина сме щастливи, че подписахме договор с Мико“ – каза мениджърът на X-raid Свен Квант. „Той определено ще ни е от полза. На първите тестове в Мароко показа уникален стил на шофиране, независимо, че кара на нов терен. Знаем, че не трябва да имаме прекалено високи очаквания, но Мико има доста опит и определено ще се адаптира бързо на рали Дакар. Тук трябва да благодарим и на Мишел, който макар и пенсиониран, се оказа отличен помощник.“
Три въпроса към Мико Хирвонен:
1. Какво знаеш за рали Дакар?
Мога да кажа, че преди шест месеца не знаех почти нищо. Бях запознат само с това, което съм гледал по телевизията. Естествено, знам, че е истински дълго състезание, в което няма ралиджийски записки, ами само навигационни. И че не се кара на пълна газ през цялото време. Но сега, след като преминах дългите тестове за X-raid, съм щастлив да кажа, че ще науча повече за състезанието, благодарение на Мишел Перен. Той и екипът на X-Raid ми помогнаха да придобия представа за това какво се случва и колкото повече ми разказват, толкова по-нетърпелив ставам.
2. Как се чувстваше в Mini All4 Racing по време на тестовете? Промени ли по някакъв начин стила си на шофиране?
Разбира се, колата и теренът, по който карахме, се различават коренно от тези на WRC. WRC-колата е по-прецизна и по-отзивчива, но няма да успее да мине от там, от където карахме с Mini. А здравината на Mini е невероятна! Боят, който отнася в специалните етапи, е направо ужасяващ. Междувременно скоростта не ми е проблем, но преценката за моментната скорост на движение в сложен етап все още ми куца. Бих казал, че участието в такива дълги рали-рейд маратони е по-трудно от колкото това в конвенционалния рали спорт.
3. Какви са целите ти за рали Дакар и Baja Aragon?
Всъщност имам за цел да натрупам опит. „Дакар“ е изключително дълго състезание и самото ми евентуално завършване със здрава машина би било успех. Все пак ще съм дебютант. Baja Aragon ще се доближава повече до това, към което съм свикнал – кратки етапи в рамките на 2-3 дни. Но имам да се уча да карам без записки, а само с пътна книга, както и да продължавам да се запознавам със състезателната машина. Но ако всичко е наред се надявам да регистрирам прилични времена на Baja Aragon.