Германците от X-raid представят специален офроуд пакет за кросоувъра Mini Countryman. Базираният в Требур, Германия рали отбор има дълга история в рали „Дакар“ и пустинните надпревари като цяло, гарнирана с няколко титли. Сега, немските специалисти искат да пренесат духа на маратона и в „цивилната“ версия на марката Mini, с която работят от доста време насам.
В основата на пакета Countryman powered by X-raid са повишен с 4 сантиметра клирънс и специални офроуд джанти. Куп допълнително оборудване и специален дизайнерски пакет завършват усещането за офроуд машина.
Кросоувърът е добре екипиран за приключения
Увеличението на клирънса е постигнато чрез комбинация от два сантиметра боди лифт и по-големи джанти и гуми. Освен, че джантите са предвидени да издържат на тежки условия, гумите са с усилени бордове и по-високи стеници, за да издържат на тежки терени. Самите джанти са с допълнителни пръстени, благодарение на които, не се налага демонтаж на колелото, ако се наложи смяна на гума.
X-Raid Countryman разполага с допълнителни LED светлини и олекотен алуминиев експедиционен багажник на покрива. Така, макар автомобилът да не е с най-просторния багажник в класа, ще може да натоварите доста допълнително оборудване при пътешествия и приключения. Цялостният атрактивен вид се допълва от елементи с пиано лак и атрактивни оранжеви акценти с логото на рали отбора.
Отборът X-raid, както споменахме, имат богат опит с рали „Дакар“. 5-кратните шампиони в маратона не са постигнали този опит единствено с подготовката на състезателните си болиди: сервизните машини, които транспортират членовете на отбора между биваците, също изминават хиляди километри по време на състезания. И нерядко – по доста лоши пътища или при липсата на такива.
„Стоковият“ Mini Countryman е официален съпорт
автомобил на X-Raid от 10 години насам и отборът постоянно модифицира машините, за да се справят с предизвикателствата. Макар сервизните коли да се движат предимно по пътищата, последните често са в далеч от добро състояние – дупки, пукнатини и остри ръбове, са често срещани по маршрута, а нерядко, важните точки и биваците се достигат по черни пътища. Това е наложило повишаването на клирънса, с цел избягване на повреди под купето.
Когато „Дакар“ бе в Южна Америка, прекосяването на Андите между Аржентина и Чили ставаше по стотици километри чакълирани пътища с остри камъни и други неприятни изненади. Това неизменно водеше до спуквания на гуми, а смяната им на над 4000 метра надморска височина е било буквално спиращо дъха предизвикателство. И от X-Raid са решили проблема с по-корави гуми и издръжливи джанти.
Този практичен опит от големите офроуд маратони, сега е наличен за всеки ентусиаст и собственик на кросоувъра Mini Countryman. Иначе паркетният модел, с тези доработки, ще ви позволи да отидете доста по-далеч извън пътя, отколкото сте си представяли. X-Raid предлага целия пакет за клиенти, но и само отделните компоненти. Засега цени не се споменават.