Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid, който бе загатнат преди известно време от японския автопроизводител, ще отбележи своята официална премиера по време на автомобилното изложение в Париж тази есен.
Новият Outlander Plug-in Hybrid EV (Outlander PHEV) не е базиран нито на обикновена модификация на съществуващ двигател с вътрешно горене, нито на специално разработена Plug- in хибридна технология, а ще има архитектурата на бъдещите ДВГ версии на новия Outlander.
Outlander Plug-in Hybrid ще има както електрическо задвижване, базирано на богатия опит на MMC в разработката на електромобили и електронно оборудване, така и задвижване с бензинов двигател, когато това е необходимо. Благодарение на опита на японците в 4WD технологиите, този модел ще е първият серийно произвеждан електромобил с постоянно задвижване на четирите колела.
Уникалната комбинация, на която е базирана системата за задвижване на новия Outlander Plug-in Hybrid (преден електромотор + заден електромотор + разположен отпред бензинов двигател/генератор), дава възможност да се използват три режима на задвижване на автомобила:
– Режим на електромобил (4WD електромобил с два електромотора)
– Последователен режим (4WD електромобил с два електромотора, захранвани допълнително с енергия от генератора)
– Последователен режим (задвижване с ДВГ, подпомаган от 4WD система с два електромотора).
Новият Outlander, оборудван с Plug-in хибридната система на Mitsubishi, ще се отличава с дълъг пробег и много ниско ниво на емисии, подобно на демонстрационния автомобил Concept PX-MiEV II, т.е. пробегът ще е около 800 km, а емисиите на CO2 се очаква да са под 50 g/km.
Серийният “конвенционален” Outlander ще се появи на пазара в Западна и Източна Европа през есента на 2012 година, а доставките на Outlander Plug-in Hybrid ще започнат през 2013 г.