Ето поредният кандидат за победата в рубриката ни „Моето оф-роуд возило“. Това е модифицираната Suzuki Vitara на Десислав Добрев. Машината изглежда доста свежо и с нея собственикът й участва по състезания и разходки. Ето и разказът на Десислав:
Гледал съм много снимки и видео на тема Оф-роуд, но на живо не бях виждал машините в бой… Първото ми участие в състезание, но като зрител и папарак, беше в Сливен през 2012 година. Тогава звукът на машините и възможностите им ме накараха наистина да настръхна!
Последва много четене за различни марки и модели, търсене на джип, който да модифицирам и използвам по предназначение. Мина цяла година в чудене – Г-клас ли да е, Патрол ли да е, Тойота ли да е… И накрая попаднах на една Suzuki Vitara, подготвена за оф-роуд. Започнах да питам из форума, дали познават въпросната Витара, кой я е правил и т.н. Накрая, известният специалист по Витарите Кольо от Шумен каза: „Взимай, перфектна е!“, за което много му благодаря!
В последствие, за моя радост, предполагам и за радост на човека, който я е правил, стана ясно, че сме колеги във форума!
Ето така, моята Suzuki Vitara пристигна при мен. Повдигната както си му е реда, гуми 31″, ванти, които в последствие гората си ги взе, хайджек, лопата, комплект въжета, лебедка 6000lb, брадва, че и ръкавици.
След първата разходка, която направих, установих, че гумите са доста широки и изнесе навън. Калта падаше директно на предното стъкло, понякога на цели буци. И се наложи монтиране на уширители на калниците.
Последва идеята за шнорхел, че да газим дълбоки води, което не е ясно как ще стане с бензинов мотор, но това е друга история.
Започнаха се разходките из Бакаджиците и видимо машината се справяше добре. Мина близо година експлоатация, ремонти, но не и нещо по-сериозно, та една вечер реших да се запиша на състезание, а именно, състезанието, което ме подтикна да вляза в дълбините на оф-роуда – „Сливен 4х4 Extreme“!
Екипажът ни бе от супер неопитни пилот и навигатор, бухнахме се в калта, но финиширахме преждевременно, тъй като съединителят отказа – гумите просто не са за кал, а трасето бе много кално. Моторът слаб, не му стигат конските сили. Но адреналина беше на 20 по десетобалната и започнахме премодифициране за да „сме в играта“!
Първо: гуми за кал, които може би не са най-добрия вариант, но пробвахме и ефектът до момента е задоволяващ.
Последва тунинговане на раздатъчната кутия. Главните виновници за това са Slavin – човекът, който е проектирал и тествал колелата на раздатката, Иван Попов – който ме снабди с тях, както и помощта по телефона до монтажа им и, разбира се, Кольо (изпилих му нервите да му звъня с питанки)
Първите тестове бяха на една уникална разходка до Агликина поляна. Изкачих хълм, който със старите гуми само щях да си мечтая да покоря.
Е, това е …засега! На дневен ред в момента е монтирането на багажник на тавана с идеята да се преместят крикът и резервната гума на него, както и монтиране на халогенни фарове за повече светлина вечер.
Допадна ли ви подготвената Suzuki Vitara на Десислав? Можете да разкажете и за вашия оф-роуд любимец! Вижте как да стане това!