<<< След толкова труд, човек се пуска по течението като идва момент на други идеи.
Предстоеше монтирането на лебедка и направата на броня. Лебедката е 12 000 либри, на която дават близо 5500кг опън, затова си искаше сериозна подготовка за захващането. Идеята ми беше всичко да се монтира и демонтира лесно. За целта започнах подготовката за направата на основа на лебедката. Наложи се подсилване на шасито, използвах правоъгълен профил с дебелина 4мм. Стойката на самата лебедка беше от 8мм ламарина подсилена с правоъгълни профили. Дойде ми на ум, че тази доста добре усилена част на основата на лебедката може да се ползва и за повдигане на джипа при закъсване с хай-джек, за целта направих и места за неговото укрепване.
След монтажа на лебедката, дойде времето за направа и на броня. Основната част от Бронята беше проектирана в главата ми, като използвах някои идеи, взети от интернет и съчетани в една с лека импровизация от моя страна. Избрах да бъде от ламарина с дебелина 3мм, макар, че доста трудно се обработваше, но пък беше здраво. Целият процес няма да го описвам (има го описан подробно до всеки детайл в интернет), отне ми месец труд и незначителни средства.
След направата на бронята, и шлайфане на заварките остана грундиране и боядисване. Искам да отбележа, че доста време ми отне поставянето на халогени в самата броня за придобиване на по-добра визия. За Изчисляването на срезовете, както и елипсовидните отвори, се наложи да ползвам доста забравени от мен математически формули!
След успешно направената броня се заех с окабеляването на лебедката. Преместих управляващият блок в купето с цел да се защити от атмосферните условия, а целта удължи кабелите със сечение 35 кв. мм, които ги кербовах със специални усилени накрайници.
Лебедката отпадна като ангажимент, монтирах бронята. Моят Toyota 4Runner изглеждаше доста добре, но липсваха уширители които бях предвидил. Понеже гумите доста излизаха отстрани заради джантите с отрицателно ет, имаше нужда от уширители. Слагат се с цел по-малко замърсяване на джипа от кал, отделяща се от гумите.
Направих и багажник на който монтирах покривна палатка, която ползвам при експедициите. Общо взето мисля, че направих собственоръчно една доста добре подготвена машина за офроуд с доста усърден труд и желание! Сега само ми оставаше да се насладя на пътешествията които се очертаваха пред мен! Радвам се, че постигнах една голяма моя мечта, да имам офроуд джип, подготвен от самия мен!
Вярваме, че „пипнатият“ Toyota 4Runner на Марин ви допадна. А защо не ни разкжете и за вашето оф-роуд возило? Ето как да стане това!