Още един собственик на мотоциклет се престраши да участва в рубриката ни „Моето оф-роуд возило“. Това е Веселин Димитров с неговата Yamaha Super Tenere или по-точно, сериозната разработка на нейната база, за да се получи лек, но мощен ендуро мотоциклет. Ето и разказът на Веселин:
Фен съм и се сдобих с една от легендите на рали „Дакар“ – Yamaha Super Tenere. Харесвах си мотоциклетът, но всичко започна от едно каране в околностите на Пасарел, когато някои от пътеките се оказаха трудни за 200+ кг мотор.
Тогава реших да направя 750-кубиков мотоциклет, който да не отстъпва на леките ендуро машини. За целта трябваше да направя нещо по-добро и по-леко от мотора на Петерханзел. Започнах с нова рама, като от старата запазих номера заради регистрацията.
Трябваше нов маслен резервоар от TRX850 , който монтирах върху двигателя. Задното окачване вече е с 280 мм ход, по-дълъг с 60мм шарнир, спирачна система Brembo, 18 цола капла, амортисьор Showa.
Разбира се трябваха и промени по предното окачване – предница с 300мм ход, един диск и спирачна система Brembo. Ауспухът трябваше да се премести от другата страна. С цел мотора да е по-удобен и с по-нисък център на тежестта, монтирах резервоар в задната част, под седалката.
Получи се моторът който исках, вече няколко пъти е тестван по пътеките с KTM, WR, XR, Beta и CRF, като не им отстъпва, дори на места ги превъзхожда. И, разбира се, всички Пасарелски пътеки бяха покорени, този път без проблеми.
Хареса ли ви модифицираната Yamaha Super Tenere на Веселин? Разкажете ни и за вашето оф-роуд возило. Вижте как да стане това!